Lite pyssel!

Måste ju kladda mellan varven!
Nu är det dessutom perfekt pysselväder ute, iallafall här hos oss.
När jag började karriären så testade vi bland annat att göra egna frimärken med bl a frimärksmallar av olika slag eller så klippte vi ut rutor i overheadplast och la över papperet.Kanterna klipptes med frimärkssaxar och kul hade vi. Idag finns det dies som fixar allt och stenciler att lägga över så att man får det rätta stunsen på det hela...
 
 
Här blev jag inspirerad av lakanen...haha...
Stämplat en text från vilda med en Encoredyna i färgen champagne. Sedan båt och text från YouDo i blått.
Kommer ett till längre ner.
 
Här testade jag en ny teknik, färgade in en bold glödlampa i en blå nyans och sedan färgade jag in ena sidan med en mörkare nyans och stämplade uppepå för att få lite skiftningar. Gav mersmak! Över den stämplade jag sedan, innanmätet av glödlampan eller vad man nu ska kalla det med svart versafine och texten. Alla stämplar från Simon S S.
 
 
Här kommer lakanen igen...Samma bakgrundstext med samma dyna. Texten i blått är YouDo och ankaret från Joy.
 
Hoppas du blev inspirerad!
Chruss
 


Kommentarer
Gunvor

Å så fina kort! Gillar enkelheten och de olika stilarna. Tack för inspirationen!

Svar: Tack snälla du!
Christina

2015-07-23 @ 11:09:46
URL: http://gunvors.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0