Stafflikort - mall

Här kommer 2 enkla beskrivningar på stafflikort.

Först det ''traditionella'' som jag har gjort dem:


Nu är det här en vanlig bas, sedan kan man ju leka hej vilt och ta runt, hjärtformat osv osv i all oändlighet.
Finns en sort till av stafflikort men jag har hittills bara 'meckat' med den här.

Den ''nya'' varianten:


Du kan biga antingen åt höger eller åt vänster - smaksak vettni ;-D
Det viktigaste är att om ditt kort är 15*15, 12*12 eller vad du nu har för mått, inte 12*14 eller sånt ojämnt för då blir vikningen fel.
Så! Nu är det bara att leka hej vilt!
Hoppas ni kan kommentera och länka till ett stafflikort - skulle vara så kul att se!

Kram på er!


Kommentarer
Gunvor

Tusen tack för beskrivningen! Jag har velat få till detta länge. Men jag fattar inte riktigt ändå - åt vilket håll ska jag vika den lilla delen, där jag antar att jag ska sätta fast en 15 x 15 bit till?

Kram,

Gunvor

2011-02-20 @ 07:26:18
URL: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0