Hallå hallå bland ljusen!

Jodå, jag lever!

Håller på med så mycket annat så den här bloggen har fått stå åt sidan lite, jag fyller mest på i julkortsbloggen.

Kära bloggläsare...vet ni vaaaaaad?
(försöker låta som Tjorven)

Jag har gjort ett julkort för 53 veckor + lite till nu.
Nästa år funderar jag på att göra ett kort i veckan med mina stämplar, endast ett kort per stämpel!
(nåja texterna bryr vi oss inte om att räkna med - och JA, jag har mer än 52 julstämplar så det är inga problem)..
Faslig massa stämplar...hehe...


Vi fick en vattenpump till brunnen av en god vän till maken då vår andra höll på att vika hädan - hur dåligt tryck som helst på vattnet. Maken monterade och det gick bra! Så en present och ett kort ska överlämnas!


Hittade adressetiketter i tjockt papper och underbart motiv på Netto när vi svängde förbi där en dag maken o jag.
Satte den på en tändsticksask och baksidan ser ut så här:


Stämpeln från Inkywings!


Den här kossestämpeln från InkyWings är ju given hos mej! Homemade är faktiskt ett tygband från pangdyro som jag häftat fast! Passar ju bra på våra alster!


På skrotboken (pekar åt vänster där en länk finns) var ett tema att skapa ett julkort i allt annat än grönt o rött.
Då bakar vi pepparkakor sa Tjorven...
Texten är embossad med brunt embossingpulver - ytan blev lite skrovlig, precis som pepparkakor kan bli.

Ha en skön underbar andra advent!
KRAM
Chruss


Kommentarer
Gunvor

Underbara kort! Och tändsticksasken är jättefin. Men själv hittar jag bara de vanliga formerna, inte den här kuliga.

Tack för inspirationen!



Kram, Gunvor

2011-12-10 @ 10:48:37
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0