Gårdagens träff!

Var på en görmysig träff här i Eskilstuna anordnad av Camilla och Marie!
Två butiker var på plats, Altheas Mix och Scrapperra, den sistnämnde är för mej en helt ny bekantskap och den första är en gammal goding!
Man blir så otroligt bortskämd när man har butiker på plats för man kan gå och handla just den färgen av cardstock. bradsen som man inte har med sig etc.
Marita på Altheas skämde bort oss ordentligt med mässpriser som hette duga!


Nu är jag så senil så jag har glömt priset på de 4 fjärilsstansarna, tror det var 199 kr för HELA kartongen! Snöflingan framför kostade 49 kr!!!!
Och den är STOR!!! Megastor!!!
Hade förbeställt en MS-stans innan som hon levererade på plats:



En underbar julkula från Heindesign

En wellpappress som är större än min lilla plutt..

Flower soft, polarvit, passar bra till en med polarhundar (haha, vad vitsig jag var nu då)

Ett nytt stämpelmärke för mej - jag föll för den där söta katten! Den kommer från Daisy och Dandelion

Ett annat nytt märke, Bubbles från www.docrafts.com. Massa shoppinggalna tjejjer bl a. En text, Let med shop for shoes and nobody gets hurt - DEN texten passar en viss ung dam i min närhet...
Hos scrapperra hittade jag de här underbara Primafjärilarna:


Va??
Om jag gjorde något annat än shoppade??
Klart! Jag sitter väl inte i shopparna från 09.00 till 21.00???
VAD tror ni om mej egentligen???
Hrmmfff!

Det var 7 st utmaningar och jag deltog i fem.
Första var ett kattkort - korten skulle skänkas till katthemmet och tyvärr har jag ingen bild på det, det var en stämpel från SWALK iallafall och jag fick t o m ett pris för den!!! VAD ger ni mej för det va?
Det här fick jag:

Kul!!!!
Sedan var det en utmaning att skapa med tävlingskitet och det blev det här:


Sedan var det askvikning och det förträngde jag...så vi går raskt över till skissutmaningen och här ser ni mitt bidrag:

och här är en detalj:


Nästa utmaning var inspireras av omslaget och den förträngde jag också och tog lite fika istället :-D
Sen kom en utmaning med journaling - den var kul och ni skulle sett vilka underbara LO's de hade gjort!

Ett Z-kort med ett gammal papper med granar på och snögubben var någon klippgrej från Maja D för några år sedan inbillar jag mej... Likaså tagen som jag skrev på på insidan av kortet:

Och med det kortet fick jag också ett pris!!!! 8 st underbara papper från My Mind's Eye som Scrapperra sponsrade med:


Så himla kul!!!!
Sedan var det sista utmaningen - en bingobricka med olika saker och kan skulle välja vågrätt...ja ni vet.
Jag tog diagonalen med brads,ink,akryldroppar och stansat. Så här blev resultatet:

Jag har lite flowersoft i pälsen och tofsarna.

Här fick jag 3 stämplar skänkta av Eva's Hobby och hantverk.
HELT SANSLÖS dag helt enkelt - jag som aldrig brukar vinna!
Alla deltagare fick även välja en sak från sponsrade saker och jag valde ett ark med klippsaker:



Jag gjorde lite fler kort också:

Ännu ett Z-kort :-D Texten är från Reprint.
Insidan där texten är från Delesias:



Hon är ett sötsnöre den där tösen från Stampavie!


Tallen i vänstra hörnet är Penny B, pippin och snöflingorna är Delesias. Punchade ut en snöflinga som jag sedan limmade dit på högra sidan.


Det här var sista kortet med en stämpel från Crafty I, stämplad på kartong som jag har inkat in med distresser och glimmer mist.
Papperssnöret får väl påminna om tidningspapper de har i England med Fish and Chips...

Så, jag gjorde allt lite mer än shoppade loss.

Ludde&Harry här!
Herrejösses vad matte PLADDRAR!!!!
När hon var lös på träffen igår (tänk vad leksaker och GODIS vi hade kunnat fått för allt hon handlade för!!!) så hjälpte vi husse här hemma. Han städade lite på tomten och så, kallade oss skitoxar.....
Men vi blev glada när matte kom hem - henne får man alltid nått kex av.
Idag har vi varit nere i skolan och de har röstat. Vi fick inte följa med in för man ska tänka på barn som är allergiska.
Men det gjorde inget - det var spännande utanför.
Och nu hävdar matte att hon kan klaga hur mycket som helst - för nu har hon röstat och gunåde den politiker som har annan åsikt än matte - han får sig en omgång. Nu har de flesta annan åsikt än matte men en del tycker i vissa frågor(mycket viktiga frågor) som matte och det tycker hon är bra.
Ludde o jag vill ha ett parti som har gratis kex till hundarna :-D
Matte har städat och skrivit i bloggen medan husse o Lillmatte var och köpte vinterjacka - va, har ni hört?? VINTERjacka!!! I det här varma landet????
Kläder går det åt annars, både Ludde o jag brukar få filmjölk och det hamnat alltid lite i skägget så det är mest matte vi använder som handduk, byxor, tröja eller ansikte.
Det var så fint väder men sedan började det regna - bara för att husse skulle klippa gräsmattan...fniss, vad han muttrade om det dårå. Matte blir mest kinkig för vi får 8 st grööööna tassar och en massa gräsklipp med oss in.
Harry är ju lägre än vad jag är så han kan bli lite grön på magen också...

I morgon ska matte operera ögat, då kan vi inte gömma saker för henne längre, nu kommer hon ju se precis aaaaallllt!
Fuskigt!
Nu ska vi ut och busa lite.

Kram och VOV!


Kommentarer
Malin ~ Lillpiga

Jag förstår att du fick en massa priser för du har gjort jättefina kort! Gillade det i grönt tokmycket!

2010-09-20 @ 08:33:18
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Gunvor

Å såna underbara kort! Klart att du vann priser - skulle bara fattas annat?!



Lycka till med operationen!



Kram, Gunvor

2010-09-20 @ 12:41:54
URL: http://gunvors.blogg.se/
sussilull

OJ!! Jag säger bara OJ! och grattis till all shopping och priser ;-)

2010-09-20 @ 13:34:03
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Blondinerna från Åkersberga

Håller med om att våra tvåbenta köper en massa onödiga saker istället för livets viktigaste saker godis och godis. Matte tjatar också om vinterkläder att husse ska åka till förådet att hämta. Veklingar. Ha det så bra grabbar och busa på och kräv mer godis

2010-09-21 @ 11:33:30
Eva F

Jisses vad mycket fint du gjort!

Och ja som du skrev i min blogg, vi har samma smak du och jag när det gäller stämplar helt klart :-)

Var rädd om dig.

Kram från Eva

2010-09-21 @ 19:15:08
URL: http://evafre.blogg.se/
Elwa

Jamen så mycket fint du har gjort! Och köpt! Shop ´til you drop... Jag måste backa och titta en gång till. Grattis till turdagen!

2010-09-22 @ 06:49:06
URL: http://verksta.blogspot.com
Blondinerna igen

Ett tillägg. Matte skällde på oss att vi glömde säga Grattis tll eran matte och vad mycke fina saker hon gör . Kram på er

2010-09-22 @ 08:07:00
Monica =)

Härlig shopping och vackra kort!!!



Grattis till vinster inte minst =)



Vilken av butikerna hade stämplarna med sko-tjejerna? Sanslöst härliga!!



Kram, Monica

2010-09-23 @ 17:28:38
URL: http://monica66.blogg.se/
Ingrid - Inola

Vilka härliga kort - allihop - men min favorit blev det gröna med pippin och snöflingorna. Finfin shopping också ;-)



Ha det gott!



Kramar från Ingrid

2010-09-25 @ 11:48:34
URL: http://inola.blogg.se/
Katarina

Hej. Det var kul att träffas. Det var en trevlig anordnad träff med många trevliga pysslare. Kul att du vann. Det var en massa fina kort du gjort. Kram kram

2010-09-26 @ 17:54:50
URL: http://www.kattaskarameller.blogspot.com
Agneta

Ohj vad mycket fint du har gjort! Det var verkligen superkul att titta igenom detta! Detta gröna kortet blev en favorit hos mig. Men de stämplarna kommer väl från kortmakaren? För jag vann ett kit därifrån och de är på pricken lika iaf... :)

2010-10-10 @ 09:57:54
URL: http://agge.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0