Här kommer lilla Ludde tjolahopp tjolahej tjolahoppsansaaaaaa!

Jepp!
Min tur i bloggen!
Idag for vi iväg till en utställning. Borde ju gjort som syrran, anat oråd när man blev badad och kammad. Men icke.
Matte bara pratade om skitväder hela tiden och inatt ÅSKADE det! Jädrar i snuset vad det small i ett kör! Lillmatte skrek värre än värst när det var rätt över här.
Puh!
Så man var ju trött som en gnu.
Sen släpade de upp mej en hel TIMME före! Bara för att de tvåbenta kör med sommar och vintertid. Vad är det för vits med det?? Bättre köra samojedtid istället...haha...

Nåja, iväg till Sundbyholms travbana, inte 17 skulle jag få springa av mej ute inte, nähärå, det var in o Totohallen och trängas. Och matte tyckte jag jag for värre än en studsboll men inne på plan skötte jag mej faktiskt! HP och BIR (bäst i rasen) och vidare till gruppfinalen och där slog jag till med att bli 3:a!!!
Ojojoj, vad de päste matte o husse.
Fast jag kissade.
Som 17.
Utanför ringen och inne i ringen så husse sprang med Torky...haha. Men matte glömde av tiden och jag hade druckit rätt bra med vatten... Så när vi skulle gå sen så kissade jag utanför mot en blomkruka med vissna saker i, där stod jag minst 3 minuter och det bara skvaaaaaalade.
Men jag är söt ändå!

Men ni skulle sett, det var 2 staffordshires. Deras matte bad matte hålla i dem medan hon skulle samla ihop sina prylar. Den ene kallades Korven och han gillade matte nåt så in i Norden (sotis? vem? jag??? ) -man kunde döpt dem till Falukorven och Leverkorven (mattes gråa hår ni vet) och den andre han lyckades få av sig kopplet men sprang inte långt.
Korven, va? Fniss...
Sen så var det någon som inte höll reda på sin hund, en stor doberman! Jamen, att man kan tappa bort en chihuahua, det kan jag köpa, men en stor doberman?? Han var en glad skit iallafall, tyckte liksom jag att de 2-benta är så skitiga i ansiktet (det ser man på lillmatte, hon är brun på kinderna och svart runt ögnen, sånt ska ju fetbort eller hur?? )
Tog 10 minuter innan hans matte märkt att han inte var där han skulle...

En annan hund, han snodde en leksak för en annan hund. Han bara gick förbi och nöp den, den vovvens husse märkte inget och han som snodde, hans matte traskade på som bara den och pladdrade i telefon...Ojoj, ja ni anar inte vad man får vara med om!


Domaren tittar inte på mej så då kan jag kolla in de där sakerna som står därborta....med stora tofsar i öronen...hmmmm...


Här är gruppfinalen, första titten. Det var här jag började skvala som en brandpost enligt husse...
Jaja.
Jag är iallafall söt o go!
Fick bra kritik. 16 mån vacker samojedhane. Sug på det ni..vacker!!! Vacker....!
Mörka vackra ögon ( man behöver bara titta matte djupt i ögonen så får man godis...)
Bra öron som sitter som de ska även om de enligt matte är fulla av ludd - speciellt när hon vill att jag ska komma. Då och inte sen. Då är det ett helt kuddvar av ludd i dem...
Bra bett (nej nej, jag visade inte med att sätta tänderna i domaren, hon bara öppnar och kikar in..) Bra pigment. Bra vinklar fram o bak och bra svans. Bra man o ''byxa'' och bra päls. Rör sig mycket bra. Jojo, jag kan om jag vill jag!

Nu ska jag ner o få lite mat.
Lillmatte möblera om i sitt rum och skriker som en brandsiren när hon ser en spindel....haha...

VOV på er!
Ludde, the One and ONLY!



Kommentarer
Zenita

Snyggt brorsan. Morsan är också stolt. du håller släktens fana högt. Jag blev Bim igår för jag trippar så nu ska matte lära mig att dra ut på stegen. hoppas att vi träffas snart på någon utställning eller något annat bus. Mina tvåbenta hälsar också till dig o dina tvåbenta

2010-03-28 @ 16:06:20
Cicci

Duktig kille!

Du är sååå fin. Det visste vi redan eller hur. =0D

Kramiz

2010-03-28 @ 21:03:45
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Eva F

Man skrattar gott åt dina beskrivningar och upptåg Ludde. Helt underbar är du!

Hälsa Matte och familjen och önska en riktigt GLAD PÅSK! Våran Timmy hälsar speciellt till dig :-)

Kram från Eva

2010-04-01 @ 09:27:41
URL: http://evafre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0