Göteborg horse show

Ahh!
Hemma!
Borta bra men hemma bäst!

Vädret ner var ingen höjdare, ju närmare Göteborg ju slaskigare och träligare blev det.
Vi checkade in på hotellet - Hotell Heden, vilket bra hotell det var! Rekommenderas starkt!
Sedan traskade vi iväg till Scandinavium.

In på mässan en stund, ujuj, där kunde man lätt gå vilse!
Nu hade jag inte stora Canonen med mej, orka kånka på den typ och därmed blev fotona därefter.


Detta är en dotter som inte vill bli fotad!


Maffig ardenner inne på mässan med halm inflätat i manen.

Det var lite reklam för islandsresor och vad vi blev sugna igen, maken o jag!
Cowboysar, man bara väntade sig Zeb Macahan komma stövlandes....
Prylar högt som lågt!



Det gick inte att ta när de hoppade - bilderna blev bara ett enda sudd då.
Här är iallafall banan i den första klassen som var väldigt rafflande. Rolf-Görna Bengtsson och Malin Baryard ledde då en irländska kom och tröck sig in på andra plats. Hrmf.

Sedan var det uppvisning i frihetsdressyr - åh, jag älskar att titta på sådan, hur otroligt de behärskar det hela och hur hästarna lyder. Ypperligt! Vi har sett liknande i Globen...men jag ser mig aldrig mätt på detta!

Sista klassen var en höjdhoppstävling där Michael Whittaker vann. Första jag sett live faktiskt!

Sen var vi möra som korvar och stapplade hem till hotellet. Maken o jag satt i baren en stund innan vi gick och knoppade in. Vi somnade direkt....

På lördagen var det shopping. Det var trist väder med regn och slask och halt som attan på vissa ställen. Nordstan där Leif Loket Olsson höll i en danstävling och dotra var tamig17 inne i varenda klädaffär!!!! Jag kikade in hos Papeterie men det var inte så mycket hemma där faktiskt. När vi var klara i Nordstan så kikade jag in på In-Ex och köpte 2 penslar....fniss...

Hemresan gick bra, det slaskade rejält och vid Kumla började det snöa. Vi stannade till i Odensbacken och hämtade Ludde som fått vara hos sin uppfödare igen - tusen tusen tack Gunilla och Gunnar!!!!
Sen for vi hem. Det hade väl kommit 5 cm, blöt snö...snön från grannens lada hade rasat ner så maken har plogat lite idag. Eller knuffat omkring högarna då...

Ha det bra!
Kram
Chruss


Kommentarer
Gunvor

Härlig helg! Men hann du inte med Arkivet? Och Panduro?



Kram, Gunvor

2010-02-28 @ 22:46:36
URL: http://gunvors.blogg.se/
Kaielida

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2011-02-20 @ 20:15:53
URL: http://kaielida.blogstie.com
Kaielida

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2011-02-20 @ 20:16:03
URL: http://kaielida.blogstie.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0