Det där som kallas julafton!

Harry här!

Nu måste jag ta över här medans matte snorar och rapar i soffan.
Jag måste berätta att jag kan gå i husets stora trappa nu - jomenvisst!
Upp lärde jag mej för att tag sedan - men inte ner och matte och husse har kämpat här.
Jag väger ju lite och trappan är lång så det är jobbigt för de där 2-benta.

Sen blev det så komiskt för Ludde ville också ha service. Så både matte o husse har råkat ut för att först har burit ner mej, gått upp till Ludde åsså har det kommit en vit sputnik och kört om dem i trappen -  så har de fått börja om med mej också....fniss.... Häromdagen så sa matte till Ludde att näääääääääää, nu sätter jag mej här en stund (hon var och är jätteförkyld) - så då var det lika bra att jag gick ner själv.
Så nu knatar jag både upp o ner...

Idag har det varit nått de kallar julafton - Ludde sa att då blir det en massa god mat. Började igår med att husse släpade in en gran -en hel stor GRAN! Så gnäller de på oss när vi kommer in med pinnar och kvistar? Sen hängde de en massa saker i granen och la paket under.
Idag fick Ludde o jag också varsin jultallrik med prinskorv, skinka, sylta och köttbullar! MUMS!!!!! Vi fick också äta i finrummet.
Ludde o jag fick också julklappar, mjukisdjur och grisöron. Smaskigt värre!!!!

Sen gillar vi snön!!!
Det är jättekul att busa runt - visst är det kallt men då springer man lite extra - blir så bra så. Vi hoppar och skuttar.

Vi var och hälsade på Gunilla och Gunnar också, det är de som fött upp oss - vi fick följa med in och strosa runt. Troja, Luddes tjej, hmmmm, vilken suris, hon var så grinig tycker jag men Ludde bara tittade kärleksfullt på henne varenda gång hon skällde på honom. Är det sådant som kallas kärlek? Lustigt!

Ha det fortsatt bra - matte hälsar!
VOV!
Harry


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0