Nope! Jag lever!

Puh, säger jag bara.
Vi har haft hempc via makens jobb. En s k SK-Tdator säger jag, inlämnad 3 ggr och diverse bök däremellan. Så när det avtalet gick ut nu så sa vi att den ska vi ha gratis dårå. Minst. Eller några hundralappar på sin höjd.
De skulle ha över 4000 spänn för en dator som är 3 år gammal och mer eller mindre kapputten!!!
ALDRIG.
Inte heller fick man köpa delar, typ skrivare etc utan allt eller inget.
= INGET!

Så förra veckan började vi med att nosa runt lite på dator. Och det var halva makens företagskamrater också. Puh.
Vi fick tag på en i Västerås. En som stått uppackad. Tror ni inte klårfingrade människor hade varit på den trots allt? Tillbaka med den alltså och de fick fixa den. Fick vi ett trådlöst kort som plåster på såren.
Det är Windows Vista i den och en kupong att ladda ner Windows 7. Stööööön...
Jag hatar sånt där, det skiter sig alltid nånstanns då.
*muttrar*

Men! Maken petade in den disk som kraschade i gamla datorn på nytt i den (här sätts inget in i den nya fick han klart för sig så han fick allt peta i den gamla) - och tro det eller ej men jag lyckades under stor vånda (han förde ett sabla liv - datorn alltså, inte maken) hitta mina gamla foton!!!!
HURRA * 4!

Men det har gått lite tid - har inte hunnit göra några kort, bara handlat. Köpt lite av Majas nya julpapper, vilken underbar kollektion!!! Jag tycker verkligen om de papperen! Var in till stan och köpte en blus så du galopperade jag in på Panduro också. De är inte speciellt billiga på papper och en del är lite kantstötta av ovarsamma händer men de hade en del fina julpapper.
Sen köpte jag via auktion på pysselnet - till förmån för Rosa Bandet - en platta julstämplar från Stämpelboden. I sådana saker har jag inte alltid någon övre gräns för vad jag ger. Det går till cancerforskning och då är det värt precis hur mycket som helst!
Lite whiff of joy...bl a.
Hmm...

Imorgon ska vi åka och lämna Ludde hos hans uppfödare - unge herrn ska vara på pensionat när vi åker till Island. Jag har redan börjat sakna honom, inte klokt alltså. Och vem ska jag ha att ligga på mina ben eller tätt tryckt intill mej när jag sover när ingen herr Julle katt följer med? Vem ska gå fram och tillbaka på min kropp och akupunktera mej som moster Ingeborg? Suck...Nåja, jag misstänker att veckan kommer att gå rasande fort....

Missade mässan i Karlstad också - det är så himla mysigt där. Lisa och Marie skulle släppa nya stämplar och alla människor? Pja. Det går väl fler tåg.

Så keep on rockin' - I'll be back!
Kram
Chruss


Kommentarer
AnnikaS

Det är trist med datorer när de inte fungerar som de ska. Skönt att du verkar ha fått till det till sist i alla fall.



Island är ett av mina drömresmål, så nu ser jag fram emot att få höra hur du haft det och se lite bilder.

kram Annika

2009-10-25 @ 07:41:12
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
ansol

Saknade dig i montern hos Lisa. Men det var mycket att se och köpa i Karlstad. Plånboken skriker i vånda. Tom så det ekar.

Ha det jätteskönt på Island. Skulle också vilja åka dit. Ett drömmål jag haft länge.

2009-10-26 @ 21:47:59
URL: http://ansol.blogg.se/
Cicci

Datorer och annat tekniskt man har och behöver ska bara fungera. Det är väl inte så höga krav?

Kramiz

2009-10-27 @ 16:42:36
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
sussilull

Å va häftigt att åka till Island! Jag tror det kan vara värt att lämna hund och katt hemma. Bara du inte upptäcker hur himla skönt det är att inte bli väckt av tusen nålar på kroppen varje morgon (tänkte på katten ;-))

Ha en riktigt skön resa och nu när du har en ny dator så får du inte glömma att blogga om resan när du kommer hem!

Må bäst!

2009-10-31 @ 07:42:22
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0