Kort

Har haft dessa klara ett tag men inte haft tid att ladda upp.
Har varit väldigt trist väder här, kyligt hela veckan, det är faktiskt skön frisk luft, klara färger och ett riktigt polarhundsväder...fast nu i helgen har det bara regnat....

Här har jag testat en teknik från ett nummer av craft stamper.

Den lilla rektangeln är en stämpel från hero som jag har inkat in med perfect medium - den dyna som följer med i paketen när man köper perfect pearls. Det går bra med watermark också - MEN! Dynan måste vara väl blöt annars funkar det inte så bra. Det torkar för fort.

Stämplade in och borstade sedan perfect pearls över, även där går det bra med andra liknande media, finns ju en uppsjö. När det var klart så tog jag blomdynan - det bör vara en bold stämpel, dvs inte en med mycket fina linjer etc för det kommer inte att synas så bra. Inka in även den stämpeln med perfect medium och ''stämpla'' på den ruta du har färgat in. Tryck hårt och håll kvar en stund. Sedan borstar du försiktigt pearls över det som är utanför rutan så får du ett annorlunda motiv. Lite resist över det hela. Glöm inte att spraya hårspray eller fixativ så smetar det inte ut sedan.


Jag fick ett reklampapper för länge sedan från posten med 4 st frimärken(bara exempel) som satt på ett blått papper med ett skepp i bakgrunden.Så jag stämplade en stämpel från crafty indivuduals (köpt hos Hobby och Hantverk ) satte dit eyelet och band i toppen. Ett av frimärkena tog jag distress vintage photo på och satte under en bit OH och häftade fast. En bit spets fick också en omgång av distressen. Ett runt klistermärke med ordet trip i ena hörnet med en halvpärla på samt 3 halvpärlor på ena sidan. En båtcharm...en blomma med brad i mitten och en snurkla på ena sidan av kortet.



Här har jag lekt med akrylfärger på OH. Syns inte så bra tyvärr men jag klickar ut färg på ett OHpapper, lägger ett annat mot och drar av det sakta så att färgerna blandas. Har använt rosa och babyblått. Stämplat ännu en stämpel från Crafty Individuals och monterat på rosa och blått. Blomma med en plastfjärilscharm.

 här!
Har inte tid att prata, har hjälpt husse att sanera i växthuset och eldat lite sopor. Dessutom skulle jag kolla vad som fanns i backen på ett ställe så jag tog på mej rollen som jordfräs så att husse skulle slippa det. Så just nu ligger jag på trappen för att få av mej värsta skiten. Matte har gjort klart för mej att jordfräs får jag inte leka på fredag - då blir hon V-A-N-S-I-N-N-I-G av någon anledning. Utställning på G. Då ska man vara vit och fin. Hjälper inte ett dugg att man kan visa att man är en arbetande hund också. Nehe. Det duger inte alls det.

Ha det bäst everyhopa!
kram
Chruss o Ludde



Kommentarer
Agneta

du har ju gjort superfina kort, som vanligt :)

2009-10-07 @ 06:29:25
URL: http://agge.blogg.se/
Eva F

Himmel vad du är flitig, vilka fina kort du gjort.

Och Ludde du är för söt och rolig du.

Hoppas ni båda får en riktigt skön helg.

Kram från Eva

2009-10-09 @ 22:07:32
URL: http://evafre.blogg.se/
miapuh

WOW snyggt :)

men du vart köper man perfect pearls o får med dyna?

de där vill vi med testa :D

klappa söte vovven

2009-10-14 @ 04:43:38
URL: http://www.miapuh.blogspot.com/
Elisa

Så jag njuter av dina stilrena kort! Tack för fin inspiration! Det är ett sant nöje att hälsa på hos dig här och se dina alster. Jag är så himla less på alla kort med en miljon blommor på och bling i överflöd...

Less is more!

2009-10-22 @ 06:38:51
URL: http://elwa.se/galleri
NetteR

Vilka ljuvligt vackra kort!

2009-11-06 @ 08:52:24
URL: http://netter.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0