The King in Köping!

Jaha, ännu en utställning.
Idag var han baske mej till salu ett tag.
PUH!

Han skällde, drog och for fram som en gnu med tankarna fulla av raketbränsle.
Han blev finkad och lugnade ner sig efter ett tag. Tog ut och tränade honom och det gick bra.
Sen skulle jag in i ringen.
Ena långsidan så sitter folk nära, väldigt nära = väldigt distraherande för en samojed som heter Ludde.

Och domaren sen. Hon kunde inte peta på honom utan han skulle kasta sig om halsen på henne och inleda värsta grovhånglet. Gah...Sen sa hon dessutom fin vovve - det vet han vad det betyder. Alltså skulle hon ha en puss för det också.
Suck.
Men han fick strålande kritik, HP och BIR. Vi kom dock bara femma i BIG men det var verkligen styvt gjort av honom ändå.
Väl hemkomna så ...ja...for han ut och skita ner sig as usual...
Den mannen den mannen...men vi älskar honom till 110%!


Han gillade inte bordet riktigt därav den lustiga minen.

 här!
Ja, jag gav igen i Köping.
När de kan åka på semester UTAN mej så ska de bara ha.
Visst, jag var hos min första matte och husse och jag hade det hur bra som helst!
Massor av samojeder att leka och busa med - speciellt en böna, Troja, ujujuj!
Sen testade jag ju nerverna på dem också genom att göra mina känguruhopp upp i soffor och över grindar. Sånt kan jag!
Gillade att ligga brevid Gunilla och titta på teve...
Men man åker inte utan mej - det gör man inte ostraffat!
Matte tjöta om att det går inte, karantän och in och ut och flyg och en massa skitsnack.

Så jag var i värsta slyngeltillståndet i Köping och matte var skogstokig tillslut men hon förlåter mej -  aaaaaalltid.
Hon har varit så hostig den här veckan och har inte orkat gå våra jätterundor så då blir jag extra pigg.

Sen pratar de om att jag ska få gå en kurs i blodspår - husse tycker inte jag behöver det för jag hittade minsann hans sår i huvudet när han för andra gången slår i huvudet i lekstugan och blöder. Jag gjorde tappra försök att tvätta rent det men det var svårt...
Så nu har matte lagt till även vampyr i mitt tidigare liv. Renhållningsarbetare och känguru...å nu vampyr....
Jaja, har man många strängar på sin lyra så har man!


Men nu blir det lugnt på utställningsfronten ett tag. Matte pratade om julkort, husse ska jobba med en massa kunder och snart är det jul. Sen har vi ju en fiiiiin utställning i januari - ska försöka sköta mej då....


Kram på er!
Chruss & Ludde


Kommentarer
SyrranZenita

Bra gjort brorsan. En annan håller på att tappa sina lockar så matte tycker att det är ingen ide just nu att ställa och sen är jag tydligen sjövild men det tycker inte jag. Kan ju inte rå för att jag inte gillar dom tvprogramm som dom tvåbenta och då är det ju klart man tar hand om fjärrkontrollen.Sen försökte jag ringa dig men tydligen är husses mobil helig. Om dom inte var snåla på maten så är det klart man tar en smak av sin hundbädd. Nä nu ligger morsan o Cezzan lugna dags att sätta fart på dom Grattis igen och hoppas att vi syns snart.

2009-11-09 @ 09:12:53
URL: http://samojederna.se
Helena (Heila)

Det här har jag missat. Inte bloggsurfat på ett bra tag pga tidning som tar all kraft.



Grattis till ett jättefint resultat!!!



Och om jag fattar det rätt så ska ni till Göteborg. Vi är anmälda dit, och kommer bara pälsen håller.

2009-11-18 @ 16:26:13
URL: http://heilas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0