Back on track!

Ja, det har jag varit ett tag. Ny hårddisk och den gamla kraschad med alla bokmärken och mailadresser och foton...
Vi fick köpa loss den så nu är det bara att börja om från början. Sen ska vi försöka oss på och se om vi kommer åt ngt på den gamla disken - fråga mej inte hur bara.

Men..ni vet..det blev fasligt varmt ett tag. Och då sitter inte jag vid varken dator eller pysselbord. Spelar ingen roll om varenda fönster är öppet i hela huset, det är hett som där nere.
SÅ jag har hunnit med en del annat.
Istället.

Norberg var det sista.
Sedan var vi ju ute och åkte traktorrally - i strålande solsken!


Här står maken bondlurk och pratar med ett par journalister.


Dotra blir insmord med solkräm av pojkvännen och en klasskamrat till dem dricker vätska.

Dotra sluta i skolan.
Hon hann sluta i ridskolan också och där fick fröken ett kort, en lykta och ljuvliga svagt doftande värmeljus.





Sen for hon på ridläger och hon fick ha sin älskade Pricken. Dessvärre kom värmeböljan redan första dagen, nåja, de checkade in på söndagen och på måndagen kom värmen.


Här är de..detta kort är dock inte från lägret utan från sista ridlektionen.



Ludde och husse sitter i skuggan och kikar när de värmer upp på utebanan för att sedan rida en hoppbana inne i ridhuset. Ludde tyckte det var mäkta spännande att titta på de dära sakerna...Han var så tyst så, de enda som fick skäll var en del tvåbenta...


Ridläraren på lägret fick även hon ett kort med blomma samt hennes medarbetare fick med en tag..



Ursäkta kvalisorten - det var lite bråttom...

Vad har hänt mer?
Maken och jag har gått på semester - den lyllosen i 8 veckor och jag i 3.
Jag har hunnit göra fläderblomsaft som gick åt pipsvängen.
Ja, inte allt tackolov.
Men jag hade tvättat flaskor, hällt på saften (kall) och flaskorna var inte alls varma.
Ställde allt på köksbordet - sen gick vi å' la oss.
Kommer ner morgonen efter och struttar iväg till toa och funderade på vad tusan det var som lät under crocsen när jag gick.
Eftersom jag inte var riktigt vaken så glömde jag det raskt. Duschade och struttar sedan ut i köket och ska sätta på tevatten. Låter det ännu mer från crocsen. Hmmm... då tar jag saftflaskorna och ska ställa dem ute i hallen - tänkte jag. Lägger handen på bordet, funderar på varför handuken är så blöt och varför ena crocsen fastnar i golvet och...det luktar väldigt starkt av fläder.
Då hade jag använt 3 st gamla flaskor med sådan där gummikork som man spänner fast med en bygel. Två av dessa djefla flaskor hade spruckit...och djeflar vad saft de rymde då??? De hade bara spruckit rakt av och allt glas var kvar på handduken - tackolov med tanke på 3 st fyrbentingar.
Men de 2 mindre fyrbentingarna, dvs katterna, speciellt den ena lilla skruttan hade glatt sprungit runt och kletat tassspår i hela köket, vägen ut i hallen och toa.
Så jag sa en djefla massa fula ord. Gud vad kletigt det var på golv, stolar och bord.
Tror vi torkade golvet 3 ggr den dagen och stolarna också för den delen.

Sen hade jag inte tid med en omgång till men vi plockade blommor och la dem i frysen vi.

Sedan har jag gjort jordgubbssylt - gick himla bra!

Maken och jag har åkt runt lite i obygderna. Dotra ville ner till Lager 157 så dit var vi en dag.
På väg därifrån tog vi en helt annan väg och hittade en gammal skola med museum och café - vi svängde raskt in där och fikade. Jätteduktiga ungdomar som serverade kaffe och bar ut allt i den härliga trädgården. Det är i byn Granhed som tillhör Katrineholms kommun. Heter Café stöttastenen och ligger vid Granheds bygdegård.
Stötta stenen är en stor sten en bit därifrån som ni kan läsa lite om här, lite spännande historia!

I söndags rände vi till Fiholms slottscafé, en mycket mycket passande ställe för mej!
En gammal ladugård som de gjort om till fik och har vernisage inne i stallarna, den här gången var det underbara ko- och hönstavlor så maken hade fullt sjå att få ut mej till gödselplattan där vi skulle fika. Jättegott fika i en härlig miljö!


En av flyglarna som var i lite sämre skick.


Härligt va?



Här är den gamla gödselplattan som det är uteservering på - bakom oss gick det hästar och betade.
Vill ni läsa mer så kan ni göra det här.

Haha, jag är värsta reklambloggaren ju...
På vägen hem därifrån så stannade vi till vid ett litet mysigt ställe - där lite Ärlabor hade gjort reklam för scrapping minsann!!!! Världen är så liten så liten!
Kolla in bilder från butiken här.

Idag tog vi en sväng till Strängnäs men det regnade järnspik så vi ledsnade. Har mullrat en del idag och mycket spridda skurar. Känns fortfarande kvamligt ute men det ger sig väl nånggång.

Kram på er!
Chruss





Kommentarer
AnnikaS

Skönt att höra ifrån dig, du verkar sannerligen ha haft fullt upp sedan sist!



Söta kort du hade gjort till ridlärarna. För min del blir det lite pysslat sent på kvällarna, då är det hyfsat svalt i mitt pysselrum.

kram Annika

2009-07-08 @ 10:50:24
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Åsa - Scraphorse

Å vad kul att du är tillbaka i cyberrymden. :0)

Massor med söta kort, lika duktig som alltid!!



Hoppas ni får en skön semester och lycka till med voffsingen.



Kram Åsa

2009-07-08 @ 19:09:12
URL: http://scraphorse.blogg.sephorse.blogg.se/
Louisevbg

Åh, så mycket roligt du har varit ute och kikat på, synd med all go saft som var på golvet....mysiga kort du hade gjort. Härligt att du har kommit ut på "nätet" igen. Kramiz

2009-07-08 @ 19:42:49
URL: http://louisevbg.blogg.se/
Eva F

Gud så himla skönt att datorn är "på benen igen".

Har verkligen saknat dina underhållande berättelser och dina fina kort.

Hoppas nu datorn får vara frisk länge :-)))

Ha en underbar sommar vännen!

Skånekramar från Eva

2009-07-09 @ 09:19:35
URL: http://evafre.blogg.se/
Lisa - InkyWings

Härligt att se dig igen!



Hoppas det kommer lite mera sol bara för det här plasket står jag snart inte ut med längre. Är väl ingen i vårt avlånga land som undgått regnet...



Njut av din semester, jag tycker din gubbe kan ge dig ett par veckor av sin så du får lite längre. ;-DD



Och har ni vägarna förbi dom här krokarna så bjuds det självklart på fika! ;-)

KRAM!

2009-07-09 @ 12:42:24
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
cicci

Saknat dig här på bloggen.

Vilken härlig semester du haft. Fina kort och fina foton måste jag säga.

Gaah! Kan tro att du sa en hel del väl valda ord åt flaskorna, katterna och saften. =0P

Kramiz

2009-07-10 @ 21:12:56
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
sannaf

En massa härliga somriga foton!!!!

Vilket fint kort fröken fick å den där lyktan är bara så fin!!!!

Massa semesterkramar

/Sanna

2009-07-11 @ 08:47:41
URL: http://sannaf.blogspot.com
lenislenis

Sköntatt du är tillbaka även om det är som "reklambloggare" ;-)

Så gulligt det lila kortet är! Ljuvligt!

2009-07-13 @ 00:47:37
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Elisa

Välkommen åter på banan!

2009-07-13 @ 21:22:23
URL: http://husvagnsliv.blogspot.com
Agneta

Härligt att se dig här igen :)

2009-07-13 @ 22:31:41
URL: http://agge.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0