Rapport - foton - kort och utmaning

Ja, jag har ju varit hemma sedan i söndagskväll men ...mycket annat kom emellan. Har inte ens plockat ur mina dramater...måste stuva om innan jag far till Karlstad och mässan där.

Det var underbart kul i Göteborg! Maken skjutsade mej till Västerås på fredagmorgonen och klämde käckt ur sig att dramaten måste ju bli mindre på hemvägen..liksom...hmmm, inte riktigt den logistik vi pysslare hålls med.
Sen kom de poppandes från alla håll och kanter de goa Västeråsarna och Kolbäckarna. På tåget hade vi Leelo redan och i Örebro fick vi på Vixxxan.
Resan gick väldigt fort av någon anledning. Väl i Göteborg blev det Nordstan, Papeterie - vilken underbar butik!!! Inte för stämplar eller papper utan allt annat! Koskyltar och sådant där väsentligt alltså! Mat intogs och sedan gick vi som ett litet lämmeltåg till In-Ex.

Sedan for vi iväg med bussen - hej och hå vad vi for, nåja, jag for rätt bra, brakade rakt in i högen med tjejjer när bussen svängde och for och jag inte var beredd...
Väl framme inkvarterade vi oss på vandrarhemmet, hälsade på de som var där och sedan gemensam promenad till lokalen - ett helt underbart ställe och maten var helt suverän dessa dagar. POG-teamet hade dessutom lyckats få fatt i många sponsorer så det var utlottningar högt som lågt!

Hemfärden gick bra för min del, jag åkte ett annat tåg till Katrineholm med byte till Eskilstuna. Värre gick det för en av Västeråsarna som blev av med sin väska - ny och smockfull med allt hon hade haft med sig - jag lider verkligen med henne! Har svårt att fatta att någon kan ta fel på dessa unika väskor...

Här kommer lite bilder!



 
Henrietta - min rumskompis och DT-kollega i ett projekt jag skriver mer om längre ner.
Till höger står Trollmor.



Här pysslas det. Vi som höll på med promarkers och MCP fick sitta längst ner så jag har ryggen mot en vägg - det var stora bord och gott om utrymme - alla tiders.



Trollmor har kommit upp sig...



Längst ner i lokalen befinner sig Arkivet och Stämpelstudion.



Trollmor in action!

Givetvis gjorde jag kort!
Ett som jag plåtade på plats och var med i en utmaning där det gjorda lottades ut bland alla - så här blev mitt bidrag:


Ursäkta bildkvaliten...
Stämpel från Penny Black. Det som dinglar vid blomman är lila och ljusblå pärlfloss - jättekul att jobba med!
Den här sitter fast under blomman med dubbelhäftande tejp.



Väl hemma skulle jag fota mina kort och då kom Herr Linslus farandes och hamnade mitt framför...kolla blicken ' det är jag som är vackrast här'...typ...


Penny Black - använt i en utmaning efter en skiss. Under Nasse har jag satt en primablomma som jag delade på.
Jamen....halva syns ju inte i allafall...?



Text 'Nu tändas tusen...' från Inkido stämplad med en mossgrön färg, ovanpå den en swirl från förra julens Penny Black stämplad med en aning aning mörkare olivgröna nyans. Sen ploppade jag på lite kopparröd stickles som bär.


Rudolf från Whipper Snapper gjorde jag 2 st av, en gick till en Rosa Bandet auktion som kommer upp på PysselNet.



Hjärtat var en av de saker vi fick i våra välkomstpåsar - passade bra här - fick tipset att sy fast den ( TACK) när jag drabbades av 'out of order' i huvudet. Stämpeln är en av de söta från Sarah Kay.


Superenkelt kort! Papperet är från Forma Hantverk, förra årets julkollektion. Rispade upp kanterna och rev och hade mej. Strök med brun dyna längst med alla kanter och embossade med ett chokladfärgat pulver. Stämplade med nyinköpet från Inkido.



Penny Black igen och vantar samt flinga är chipboard...från nån burk jag hade...



Haha, ja en kossa måste vi ju ha med!!! Hon flyger så bra och orsakar ett stjärnfall - men så är det ju bara att sätta igång och önska!!!


Stjärnorna är fästade med små 3D-kuddar och jag satte dem tätt på baksidan och klämde in pärlflossen mellan så de skulle sitta kvar.



Uggla från Penny Black!



Min favorit från POG! Det är Penny Black och den bara är för söt!



Full fart på Penny Black-mössen :-D

Så.
Det var det.

Nu ska vi släppa nyheten!
Jag ingår även i DT på Skrotbloggen ett tag!

Och jag fick en plats på båten!!! YAY!!!

Nu får ni väl ta lite kaffe för jag är inte färdig än...på en stund...

Nu tar jag tag i utmaningen!
Happie utmande mej med en massa kul frågor:

Vilken bok läste du senast?

Dödergök av Katarina Wennstam

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

Pjaaaa, ska alla böcker med så är det nog liiiiite mer karlar. I min ungdom var det mycket Ken Follet, Stephen King m fl


När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller

tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra

bara hälften kvar" ..

Nä, ibland känns det mer som ' tar den slut nu? mitt i alltihopa?'...


Hur väljer du böcker du vill läsa?

Tips och så är jag med i bokklubbar och spanar...


När blir en bok för lång?

När den är tråkig....


Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Svenska, enbart

Vilken bok blev du senast berörd av?

Dödergök


Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?

Ja, jag försöker faktiskt läsa men går det inte så går det inte. Jag blir bara kinkig...


Vilken bok lämnade du senast?

Hmmm, det var nån isländsk författare som jag hoppade var och varannan sida på nästan. när den nästan var slut så gav jag upp...

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Kriminialromaner/deckare/romantik


Rekommendera fem författare!

Nora Roberts, Camilla Läckberg, Henning Mankell, Diana Gabaldon och Liza Marklund

Så, den som vill ta med sig utmaningen får gärna göra det !!
Och, jag utmanar:

Agneta
Inger
Louise

och alla andra som gillar att läsa böcker förståss!!!!

Hoppsansa - nu är klockan mycket...dags att tränga sig in hos maken, vovven och katterna i sängen.
Sov gott och ha det bäst - vi kanske ses i Karlstad? Jag är nog till 99% hos InkyWings om jag inte lufsar runt och kikar på saker och ting...kom gärna fram och hälsa!!

kram
Chruss


Kommentarer
Tettiz

Ojjj, vad du var produktiv på POG - jag hann inte alls göra så mycket som jag trodde, men det gör jag iofs aldrig. ;D



Massor med snygga kort - jag gillade speciellt det "enkla" kortet med Inkidostämpeln på vitt med "rufsiga" kanter. Sååå fint! Fick inspiration till mina egna julkort, som snart måste börja tillverkas.



Det var kul att träffa dig, trots att vi inte hann pratas vid så mycket.



Kram,

Jeanette

2008-10-22 @ 00:48:23
URL: http://tettiz.blogspot.com
Julle

Oj vad mycket fint du hann göra! Toppenfina kort!

Kul att få träffa dig på POG också! :D

Kram/Julle

2008-10-22 @ 10:08:55
URL: http://pyssel.hobbyverkstaden.com
Ika

Dina foto var oxå så bra.

Det är roligt att ha nåt minne med sej hem.



Vilka underbara kort du gör.

Och vilka härliga stämplar du har använt dej av.



Det var kul att få träffar er alla.



Kram Ika

2008-10-22 @ 11:20:21
URL: http://www.scrapika.blogspot.com
AnnikaS

Så många fina kort du hann med att göra! Det var riktigt svårt att välja en favorit idag, så det fick bli 3, kortet med PB ugglan och de två korten med fina texter från Inkido.



Grattis till ditt DT uppdrag, ska genast hasta dit och kolla närmare.

kram Annika

2008-10-22 @ 12:01:20
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
LillBlomman

OMG!!! Så många fina kort!! Du har verkligen fullt upp med att pyssla runt i Sverige!! Nu har jag äntligen fått rumpan ur och svarat på din utmaning!

2008-10-22 @ 16:35:10
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Pia

vilka helt underbara kort du har gjort! Verkar som om ni haft kul...

2008-10-22 @ 17:25:16
URL: http://engdam.blogspot.com
emma

wow

2008-10-22 @ 17:33:06
URL: http://emmafs.blogg.se/
Lotta/ FruH

Vilka äventyr du är ute på och mycket trevlig träff med verkar det som och jösses vad produktiv du har varit! Den ena kortet tjusigare än det andra!

Min karl har fattat så mycket av vår hobby att han säger," du har väl utrymme i väskan till det som ska med hem......"

Verkligen är söt linslus du har till hund!

Kram!

Lotta/ FruH

2008-10-22 @ 18:38:17
URL: http://lottafruh.blogg.se/
sari

oj...värst vad du har varit produktiv!! Underbara kort allihopa!! Och hunden är ju jätte snygg...S =)

2008-10-23 @ 00:45:36
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Marie/bat3

Snygga kort! Gillar text stämpel från Inkido...



Jag har en utmaning till dig på min blogg...

2008-10-23 @ 08:29:46
URL: http://bat3.nu/marie/
Gunvor

Grattis till DT-uppdraget! Va spännande! Du är väl värd uppdraget - ingen gör kort som du!

Kram, Gunvor

2008-10-24 @ 19:55:28
URL: http://gunvors.blogg.se/
Cicci

Jag blir så avvundsjuk. Så roligt det ser ut. Vad mycket du hunnit med att skapa. Jag blir helt stum.

Skulle inget hellre än att ta en sväng till Karlstad, men det är allt för långt denna gång.

Kramiz

2008-10-24 @ 20:27:51
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
sussilull

Jag säger bara :

WOW!!

Va du har jobbat på tjejen!!

Hoppas vi ses på syfestivalen!

Må bäst!

2008-10-25 @ 21:55:47
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Maya

Neimen som du har stått på da!

Her var det så utrolig mange flotte og stilige kort!

Lekkert!!

Grattis med DT-plass!

Ha en flotters søndag,

klemmer fra Maya :)

2008-10-26 @ 10:03:21
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/
MiaS

Wow, vad många kort du hann med! Men vad är POG? Brukar alltid ha koll på dessa underligt roliga förkortningar men denna har bara slunkit förbi.....

2008-10-28 @ 09:04:40
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0