Blått blått bara blått!

Hallå!

Ska tacka för alla kommentarer jag får och alla awards!
Ni är så supersnälla och goa - everyhopa!

Fick tips av Marie/bat3 om en youtubelänk till en böna som gör glasskort i den - där ser man lite lättare hur man gör. Finns många bra saker där ute. Yepp.
Jag gjorde glasskort till halloween i InkyWingsblogg - fick smak av det där....kan man ju göra modell pepparkakeglass..typ.  Fanns det inte pepparkakeglass för något - några år sedan förresten?



Tack snälla Sari och gulleLotta!!! Jag hinner inte ta en hög med kortmakare nu - och jag ska villigt erkänna att det är svårt! Det blir svårare och svårare för varje dag att välja. Jag har många listade eller RSS'ade eller vad man nu ska kalla det. Fler blir det - ständigt, hittar hela tiden nya duktiga kortmakare och scrappare!
Så.
ALLA som är här och kikar och läser får ta den här med sig och känna sig utvalda - för du har ju kommit på besök till min blogg! Och jag hoppas du kommer tillbaka - just det, DU!

Henrietta, rumskompisen från Göteborg har också utmanat mej genom att be mej svara på 7 saker om mej själv.
Ok...då kör vi här. Eller shoot som jag brukar gasta ibland...


Jag är bra på att komma ihåg saker - åtminstone jobbrelaterat, här hemma vete 17 hur det är ställt...
Jag älskar våra katter,vår hund, min göbbe, min dotter...
Jag tycker inte om när man lägger nycklar på bordet, men ränna under stegar och på A-brunnar etc det bekommer mej inte. Inte spottar jag efter svarta katter heller för då skulle jag ju inte få göra annat med tanke på de 2 sotisarna som bor här.....fniss...
Jag älskar stämplar och fina papper, har så jag kan börja sälja men de vill jag ju inte...nädå!
Jag gillar inte att klättra på smala rangliga stegar!
Jag är från Kalmar - en sann smålänning, det kan maken intyga!
Jag gillar House! Han är verkligen skön och rapp i munnen den mannen!

Och så ska 7 utmanas - jag gör samma som ovan, ni som vill ta tag i detta och gör det.

Och som tack för att ni står ut med den varianten så tänker jag lotta ut en stämpel till de som gör detta och berättar det för mej - jag har en Sarah Kay stämpel, My sweet Lili: det är nummer 2, hon som pussar sin lilla nalle, visst är den underbar!? Ni har till söndagen den 16 november på er att nappa!

Jag var ju på mässa i lördags men hua...jag var så trött, hade knappt sovit natten till lördagen, snarkade så jag väckte mej själv hela tiden...men en snabb runda hann jag med, 3 stämplar från Minelle, norska papper (jaja, jag vet) och en burk blåglittrigt EP.
Träffade många pysslare innan vi smet ut och fika maken och jag.
Nu på lördag är det Syfestivalen - ska dit med en gammal kompis, ja, hon är ju yngre än vad jag är men vi har känt varandra många år!

Lite kort!
Fattas ju bara annat :-D



Det är är en STOR stämpel, kortet är 15*15 cm ca. Och jag fick tejpa ihop 2 akrylblock för att kunna stämpla men den är så läcker! Kommer från Scrappers Choice - en clearstamp. Har stämplat på ett mönstrat papper från Forma Hantverk, använt VersaMark runt kanterna och embossat med blått glitterEP som inte syns så bra.
Skit på scannern också ser jag vi texten...mäh...Textstämpeln kommer från Whipper Snapper, Anna W kollektioner.



Stämplat den här skojjiga skylten på samma papper, stämpeln är en Karin disajn.
Man behöver faktiskt vägledning ibland....
Kolla in tröjjorna på hennes hemsida, världens bästa skitunge, det vore nått att komma till jobbet med...hahhaaaahhha.......

Erhh....
Sen har jag satt den på en bit av Inkidos julpapper, häftat fast en bit ljusblå tyll och knytit silverpärlfloss runt tyllen. Pärlflossen fanns i silver och guld på Jysk - löp å köp!!!
Jag har inte mätt hur många meter det är...kan inte dra ut hela för då kommer Ingeborg farande och ska dra i en ände...


Ett kort till med samma stämpel:


Samma prickiga papper men ett annat från Inkido. Här satte jag fast filtband i form sv snöflingor, klippte loss några ensamma och limmade fast med lite glitter ovanpå. Filtbandet kommer från Rusta - det är inte med klisterremsa på baksidan så man få limma själv. En klar fördel tycker jag. Andra filtband jag köpt har jag bara trasslat med, de fastnar typ överallt!!

Så, nu börjar snart Höök. Den kikar vi på och spelar in Medium.
Vissa serier följer jag hårt mellan varven. House vill jag inte missa, Livet i Fagervik blir jag glad av, Höök är också väldigt bra. Saknar Saltön...
Tittade på Indiana Jones, den sista filmen på DVD i helgen. Märks att Harrison blivit lite äldre men charmen finns kvar - tycker han är en bra skådespelare. Liksom Tom Hanks...
Fick sista Lisa Marklund, en plats i solen och en äldre av Camilla Läckberg, stenhuggaren. Båda är utlästa i rekordfart!

Ha det gott där ute! Kommer ni på Syfestivalen på lördagen så heja!
kram
Chruss


Kommentarer
Cicci/Trollmor

Åh vilka läckra kort! Måste leta reda på de där Forma papperen, de har ju jag oxå. Tack för inspirationen! Vi ses på lördag (den här gången ska jag inte missa dej)!

Kraaam....

2008-11-06 @ 21:45:04
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Pia

vad coolt med en sån stor stämpel. jättefina kort du har gjort...

2008-11-07 @ 10:33:25
URL: http://engdam.blogspot.com
Jaana

Vilka härligt frostiga kort !

2008-11-07 @ 15:30:19
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/
Lotta/ FruH

Vi skippar Symässan och åker till Flyinge som har sina Flyingedagar och det ska bli spännande! Dina kort är vintriga och utsökta som alltid, härligt att se!

Ha en underbar helg!

Stor KRAM,

Lotta/ FruH

2008-11-07 @ 19:41:35
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Cicci

Så vintrigt frostiga kort. Jätte läckra.

Klart jag antar utmaningen. Sju svar finns i min blogg.

Ha en skön helg.

Kramiz

2008-11-07 @ 20:52:40
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Gunvor

Jätteläckra kort Chruss! men jag passar på utmaningen - har inte riktigt mental ork just nu och dessutom vinner jag aldrig ändå.

Kram, Gunvor

2008-11-08 @ 22:49:11
URL: http://gunvors.blogg.se/
carina

VILKA läckra kort OCH Snygga stämplar......

2008-11-09 @ 10:19:19
Aud

Så herlig vinterkort det ble!

Kult med sånt stort stempel, du kan jo bruke en av platene til Cuttlebug'en i stedet for acrylklosser...



Ha en fin søndag!

Nå skal vi alle i familien ut på skøyter (skridskor), de har lagt is på utebanen på Leangen nå! :o)

2008-11-09 @ 10:54:02
URL: http://audsn.blogspot.com/
yoli

hej chrussan!! Vad kul att du tittade in - så länge sedan jag såg eller hörde ngt från dig!! :D Hur är allt?? Bra hoppas jag... Med mig är allt bra förutom att det är så skitkallt!! hihi



Kramar YooRee

2008-11-09 @ 17:46:07
URL: http://yolis.blogg.se/
lenislenis

Gillar korten väldigt mkt. Vägvisaren är ju användbar och skridskorna är verkligen underbara. Jag är redan på väg mot Jysk... ;-)

2008-11-11 @ 14:11:03
URL: http://lenislenis.blogg.se/
ScrapKia

Sååå många superfina kort du gjort!! :-)



tack för den fina kommentaren i min blogg! "kram"

Kicki Alstergren

http://blogg.aftonbladet.se/8948/

2008-11-11 @ 23:16:10
URL: http://blogg.aftonbladet.se/8948/
Marie/bat3

Snygg utmärkelse! Grattis! Jag har hittat en ny Böna ;-) på Youtube. Skriv dawn5377 i sökrutan så kommer alla hennes videoklipp upp.

2008-11-13 @ 19:32:29
URL: http://bat3.nu/marie/
Lenalandis

Tack för titten i min blogg.

Här har producerats sen jag var här sist. Håller på att bygga upp min bloggrunda igen efter det att jag har bytt dator så nu ligger du med i den igen!



Gillar att du har lite annorlunda stämpel motiv det är inspirerande.

2008-11-17 @ 15:19:43
URL: http://lenalandis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0