Hemlisar

Har vi det? Jaaaa, både snälla och såna som jag aaaaaldrig i hela livet skulle berätta! För då är det ju ingen hemlis längre....eller hur?
Så jag ska svara på den mjuka varianten efter en stafettpinne från Elisa.

1. Jag tror att om jag blundar så släcks ljuset automatiskt. Inte. Maken påstår detta eftersom jag ofta somnar ifrån böcker. Med lyset tänt. Joo. Sen kan jag helt plötsligt tända när han har släckt och hävda att jag inte alls läst färdigt. Nedå. Men jag fortsätter att sova.

2. Jag både snarkar och pratar i sömnen. Går i sömnen gör jag tackolov inte men jag har trillat ur sängen att antal gånger och hävdar envist att det var maken som puttade ner mej...

3. Jag hatar allt vad blodprover på mej själv heter! Andra är Ok, djur är OK och där kan jag ge själv. Men när det ska tas på mej...då...då går det I N T E. När jag väntade dotra skulle det ju tas en hel del och vad hjälpte det med världens gulligaste omtänksammaste syster? Näpp. Jag svimmade helt enkelt. Jupp. Senare försök har alltid tagit evigheter - antingen mår jag illa och börjar kallsvettas så de får avbryta för att lugna ner mej eller så försvinner varje åder som på beställning. De försöker med allt, höger- vänster-fingrar och tår höll jag på att säga. En gång skulle det tas för hälsoundersökning på jobbet. Jojo. Jag in på sjukhuset och deras specialavdelning. 14 nummer efter mej kommer svågern. Jo. När han är färdig går han förbi mitt bås och gastar - Sitter du här ÄN? Ja! Va 17, det går ju inte! *mutter*. Sen får man höra en lång harang om hur fort det går - till sist fick de mota iväg pratkvarnen.

4. Kedjebrev får jag ofta - i mailen - och jag gillar det inte. Förmodligen kommer det att ramla ner en himla massa olyckor på mej snart men va 17 -jag VILL JU INTE!!!!!

5.Jag är en pinsam morsa. Dotra kan inte ta hem kompisar och titta på film med mej. Jag somnar och snarkar...eller så får jag hysteriska skrattanfall. Pinsamt vettdu.

6. Jag går ofta och pratar med hunden när jag går med honom. Döv och blind för allt runtomkring mej. Så folk tror ju man är knäpp på riktigt när man går där och munnen går i ett.

7. Jag kan mjölka kossor!!! Jajemen! Innan jag hamnade som kontorsråtta jobbade jag inom lantbruket och mest med de små rara 'nötterna'.

Så! Nu är jag färdig! Har ni skrattat klart nu? Bra! Då taggar jag vem som helst av er som läser här - upp till bevis med era hemlisar!!!!

Kram
Chruss


Kommentarer
Elisa

Tack för den vetskapen! Inte visste jag att du kunde mjölka! Men att du gillar kor har ju nu fått sin förklaring... Självklart ska du prata med hunden, så gör man väl? Det gjorde vi när vi hade hundar. Tror att det är helt normalt! När det gäller blodprover, så tänkte jag faktiskt skriva det som en punkt - jag gillar att sticka folk! Vampyr? Nej, men nåt konstigt är det nog! Jag upptäckte egenskapen när jag för länge sen var på laboration i skolan, vi skulle kolla blod i mikroskopet. Ingen kunde sticka sig själv i fingret, jag hade gjort det innan läraren ens sagt sista stavelsen... Sen gick jag runt och stack alla andra, det var helt ok tyckte jag! Men, detta är ju länge sen. Kanske jag inte är lika blodtörstig nu?

2007-10-12 @ 18:23:12
URL: http://www.elwa.se/galleri
Madeleine

Vad roligt med lite hemlisar, fast nu är dom ju inte hemliga längre;) Du får hitta nya .)

2007-10-14 @ 21:18:00
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0