Familjelivet

Svampkurs dag 1

Kategori: Allmänt

Hallå i stugorna!
Idag har jag farit omkring i skogen vid Sagostigen och Sörmlandsleden med matte o lillmatte.
Jupp så är det!

Vi har varit på kantarellsökkurs med Svamphunden Sigges matte!

Matte har tränat mej på att lukta på kantareller här hemma så det kunde jag. Jag kunde hitta dem i skogen också när de visade mej - men matte sa att det kommer snart att gå per automatik. På slutet hittade jag svamp i svampkorgen så där var jag o buffa - allt för en korvsnutt....



Lillmatte är lite småtrött och frusen där - hon var så snäll och duktig hela dan!


Jag fick mat i skogen men jag ville inte ha...så jag gav järnet och täckte över dem med ris o löv. 2 köttbullar syns dock :-D


Två andra vovvar som var med på kursen o deras mattar!


Vi hittade en hel del - mattarna lyssnade på Helena en del också + tränade mej.
Men de hittade kantareller, taggsvamp, svart trumpetsvamp, röd-gul trumpetsvamp och trattkantareller.

Jag var ovanligt pigg i skogen, drog som en gnu.
När jag kom hem lekte jag med Ludde, åt lite, matte fick sina fötter masserade av lillmatte, maten fixade husse. Så nu ska matte koppla av och lillmatte är hos sin pojkvän...

VOV!
Harry - the mushroom seeker

KOMMENTARER:

  • Tjejerna i Åkersberga säger:
    2011-09-18 | 13:24:30

    Vad duktig du är. vi är väldigt imponerade. Fastän Chicka skryter att hon hittat blåbär i sina ungdomsdagar fastän matte sa att hon trampade i blåbärsriset och sen var alldeles blå om tassarna. fniss. Många vov till er och era tvåbenta

Kommentera inlägget här: