Familjelivet

Potatis och åska

Kategori: Allmänt

Åska tycker jag INTE om, Ludde bryr sig inte men jag sprang in på toa och satte mej. Nära ifall jag skulle göra på mej liksom...
Vi satt på uteplatsen, mattarna och husse åt och så helt plötsligt bara satte det igång rakt över våra huvuden. Sen blev det ju inte bättre av att mattarna for in som skållade råttor, inte fattade jag att de skulle rädda datorer, jag trodde de skulle gömma sig...*mutter*

Nåväl, husse fick tag på lite sättpotatis som han skulle ha ner i backen. Ludde har varit med förr så han strosade runt på sitt medan jag hjälpte husse....
En potät fick han sätta 2 ggr...fniss...jamen jag kanske också vill odla en potatis hos mej nånstanns..vavava???


Här går vi, jag kollar nooooga!!!


Här gömmer han alla potatisarna. Ska gro muttrar han om...
Men ni ser, det är 2 rader och jag tog en potatis i den rad som var närmast mej och lullade iväg...
KOM HIT börjar husse gasta direkt...vavavava...


Ja, som sagt, en del satte han 2 ggr...fniss


Intressant det där med jordbruk!! Här kom Ludde traskandes...


Matte kallade den där krabaten för filur. 


Kolla här va! Här växer det jordgubbar mellan stenarna som är en trapp in till loftet...

Neh, nu ska jag ta och traska runt lite och se om det är nått liv här...
VOV - Ludde hälsar!
Harry 

KOMMENTARER:

  • Brudarna Åkersberga säger:
    2011-05-19 | 11:06:41

    Vadå sätta potais i marken. Den ska man ju äta. När våran matte skalr potatis sitter vi nedanför och tycker att hon ska ge oss istället för att lägga det i en kastrull för rå poatis i smarre. Men eran husse gömmer den för att ni ska få ha lite skattsökning. vov från brudarna

Kommentera inlägget här: