Familjelivet

Husse satte upp ett plåtskjul

Kategori: Allmänt

å vi hade koll på läget!
Första dan höll han på att förbereda marken och ha sig. Matte jobbade och gick ut för att kolla läget - då kom Harry som skjuten ur en kanon och blev överlycklig, tokrusade och for fram till husses lilla grushög och började sprätta omkring - fast åt fel håll.
Matte bara garvade och husse tyckte helt frankt att hon kunde gå in igen..hehe..


Matte - och husse också för den delen gillar keramikdjur och allt vad de kan hitta. Den här lille gynnaren tyckte matte passade bra bland blommorna.


Harry ligger bakom ett av rören och jag sonderar terrängen. Husse läser instruktioner.
Rören? Jo, matte odlar kryddor i den ena, väldigt smidig höjd och så slipper hon kirskålen säger hon.


Läget under kontroll!


Harry kliver fram och ska hämta en trädpinne i vedhögen som ligger bakom husse...

Lite blöt, full av frön - nu har Harry lunchrast medan...


jag, Ludde, bevakar arbetsplatsen!

Jag är väldigt tunn just nu, tappat all vinterpäls och lite av de långa täckhåren...men jag är finast i hela vääääärlden enligt matte o husse. Nåja, vi delar på förstaplatsen Harry å jag!

Nu är det min tur att ta rast så vi måste ju utbyta lite hemlisar lilltjommen och jag...

Det är svalare nu vilket uppskattas av mej o Harry medan matte knorrar om att det är kallt...
Nu ska vi äta mat - sköt om er därute!
VOV
Ludde

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: