Familjelivet

Jamen, nu får det blir ordning här!

Kategori: Allmänt

Det kan ju inte vara helt tyst heller?
Vavava???

Det är jag Harry som snackar - Ludde är ute och har koll på läget. Jag snackar som bara den påstår de 2-benta. Gäspar högt och ljudligt för att få dem att fatta att det är sovdags osv. Sen brukar jag gå och muttra för mej själv så matte springer efter husse och frågar vad han sa...haha...

Lillmattes fot är bra.

Mina o Luddes klövar klippte matte häromdagen. Hon kammade mej också och bara muttrade. Hon har anmält mej och min mentor till en utställning och hon fattar inte hur hon ska få ordning på den till dess. Luddes är det inga problem med, men jag Har Tjock Päls Som Man Får BORRA Ner Fingrarna I - fniss. Nåja jag fryser inte.

De har slängt ut julen. Granen hamnade på baksidan och den släpade Ludde och jag fram varpå husse norpade den och ställde den vid fågelborden så att flygfäna ska kunna sitta där på en gren och gunga. Men det är inga problem - vår hundgård är full av pinnar.

Nyårsafton var inte rolig - nåja, den var lite lugnare än dagarna innan. Först blev jag skrämd uppe vid ladan, kröp ur selen och kutade hemmåt. Sen skulle matte släppa ut med o Ludde en dag och slänger upp dörren och jag var ju först - då small det som ATTAN så jag kutade in och vägrade gå ut på flera timmar.
På själva aftonen så satt Ludde o Matte i sängen och tittade ut genom fönstret medan jag gick runt o muttra.

Sen har matte jobbat som en gnu, husse jobbat med att ploga här hemma. Sen regna det. Det innebär att vi har 600 meter rodelbana och matte vill inte gå där. Vi vill gå men vi vill inte halka. Så det är lite trist.
Men det blir snart bättre!

Idag skulle matte fota oss men det var inte lätt.
Vi är inte stilla.
Neh. Så det blev lite konstiga foton och med skuggor men men, vad gör det om hundra år?


Filmjölk är MUMS! Det är jag närmast kameran och Ludde som är träbent, fniss, trebent menar jag.


Bästa med filmjölk är att man kan torka av skägget på mattes byxor...
Busvisslar på Åkersbergabrudarna!
Den mattan som skålen står på har jag tuggat lite på.
Sabla lömmel kallade matte mej då. Men hon sa det snällt och sen viftade jag på svansen...så var allt bra igen.


Min mentor Ludde ser inte riktigt riktig ut här när han slickar sig om munnen.
Ser ut som han fått nått rosa i munnen...en bit korv kanske.


Här är det jag som ser lite lustig ut, konstig vinkel sa matte..


Det här är inte bra kort sa matte men jag tycker jag ser full i 17 när jag lipar åt henne  :-D.


Här har jag en leksak och försöker trigga igång gammelvovven :-D

Har fått matte att loooooooooooooova att det ska bli bättre bilder m m här nu framöver.
Vi var ju tvungna att visa lite iallafall.

VOV!
Harry



KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: