Familjelivet

Röntgen

Kategori: Allmänt

Japp, idag (läs tisdag) så lastade husse o matte in oss i bilen för att åka till nån veterinär i Katrineholm. Det var jag som skulle röntgas minsann...vad det nu är.
Iallafall så kom vi bara till Julitakorset, där var det tvärstopp för en långtradare hade lagt sig rätt över vägen nära Katrineholm. Så de fick köra en fem mil lång omväg över Vingåker och de kom med nöd o näppe i tid.
Sen började de med att släpa in mej och efter en stund så fick vi gå in i ett rum där en veterinär lyste i mina ögon och ...sen...droppade han nått i mina ögon och gav matte flaskan och sa att vi skulle göra om det där ute...Va, hon göra om det?
Husse öppnade dörren och där ute hade det dykt upp en liten brud som blev helt vansinnigt förälskad i mej....
Då håvar husse in mej o matte droppa i ögonen...pfui....
Efter ett bra tag skulle den där mannen glutta i mina ögon igen...upp på ett bord och husse höll fram och matte höll emot där bak - som tack gasade jag lite...hehe...
Det roliga var att veterinären pratade om att han haft en annan lite livlig samojed där för ett tag sedan, då var det min syrra Cookie....Luddes förälskelse!!!
Vi är kändisar!!!
Sen ger han mej en spruta!!!! Bara sådär!
*mutter*
Vi fick sätta oss ute vid en bänk och sedan gå in i ett rum med lite apparater...dåååå...börjar jag bli trött. Matte babblar på och skriver på papper hit o dit och jag hör henne sämre o sämre och tillslut ser det ut såhär på golvet:




Sedan började de mecka med mej och jag sover ju...







Sen kommer veterinären in igen och säger att mina höfter kommer hålla ett helt hundliv!
Men det är veterinärer på SKK som sätter bokstaven så håll tummarna!!!
Fick tydligen en spruta för att vakna...det tog en stund..


hua, vad trött jag var, orkade inte tvätta öron när jag kom hem, jag bara sov o sov.
Dagen efter var jag världens piggaste vovve och for som en raket här ute...:-D

VOV
Harry

KOMMENTARER:

  • Belinda säger:
    2011-12-17 | 14:02:55

    Hej! Visst är de tvåbenta fräcka. fick också göra samma saker. Trodde först att jag skulle få leka med syrran din, nä icke . En gubbe glodde två gånger i ögonen. Sen fick jag också en spruta men jag lurade dom lite för jag somnade inte så de var tvunga ge mig en till. Sen sov jag som en stock hela resan hem och nästan dagen efter. så jag ställer bakom dig ifall vi ska gå till djurombudsmannen. skönt att höra att dina ögon (som jag tycker är snygga) och höfter är bra. Dom andrs brudarna hälsar också

Kommentera inlägget här: