Familjelivet

Harrys resultat och Luddes besök i skolan

Kategori: Allmänt

Harrys resultat blev fria höfter, armbågar o ögon - bokstaven blev B!
Lite konstigt tyckte maken o jag eftersom de var så imponerade i Katrineholm över hans fina bilder.
Men! Det är ett bra resultat - och vi har nu 2 st hundar med fina resultat från vår uppfödare Gunilla och Gunnar!

Nu slet Ludde åt sig tangentbordet!

Joserni, jag var med på lillmattes gymnasieskola! Hon skulle hålla ett föredrag om mej inför klassen och visa upp mej!!! Ujujuj, matte körde in mej, sedan fick jag gå en pinkrunda. Det var 2 hundar till där, små fisar och en kattunge. T o m rektorn var där!!! Och alla fotade mej, klappade om mej och jag bara är ju så fin!!! Skötte mej exemplariskt, drack vatten på tjejjerna toa, i ett handfat där och pussades hej vilt!
Lillmatte tyckte jag var urjobbig som skulle lukta o pinka på allting men så är det när man är inne i stan o ska markera revir.
Sen skulle vi åka buss, fick jättemycket klappar av busschauffören och jag lyckades kasta mej upp på ett säte så jag kunde se ut när vi åkte hem. Fast lillmatte blev väldigt tyst när matte sa 'han satt väl inte på sätet va...?'.
Sånt dravel hör vi inte!
När lillmatte skulle tillbaka in till stan var det samma chaffis som sa att egentligen skulle de betalat för Ludde eftersom han är en stor hund men han var ju så fin...!!!!
Sånt gillar vi!!!

Men Harry...stackaren...
När matte kom hem och släppte ut honom så sprang han omkring lite, matte ropade och han sprang nästan fram till grinden...men jag kom ju inte så han rusade tillbaka, ställde sig på bakbenen vid bakluckan och skulle se om matten glömt mej... sprang runt hela bilen och kikade t o m under den men ingen Ludde där. Följde med matte och for runt på tomten...ingen Ludde...ville inte följa med in utan han satte sig på trappen och ylade efter mej....sicken fin kompis jag har!!!! Han var så deppig sa matte.

Men sen när jag kom hem var det full rulle igen!

Idag har matte o husse köpt fågelmat plus att matte köpt lite julklappar till oss - matte sa nått om att hon inte ville ha några kommentarer om det slank med nått gosedjur...hehe....Lillmatte brukar alltid ha nån kommentar om att vi har leksaker. Än sen då säger matte då.....
Matte är bäst!!!

VOV på er!
 
Kommentera inlägget här: