Familjelivet

Totohallen Sundbyholm

Kategori: Allmänt

Ja, DÄR spenderade vi mååååååånga timmar idag!
Vi var på utställning - därav badet häromdagen. Och jag har ju fällt som attan och det stod minsann med i kritiken. Inte för att jag är så tunnhårig nu men tillräckligt.

Men det höll på att köra ihop sig ordentligt - husse gjorde PREMIÄR som uppvisare, det ni!!!!

Först visade matte mej och jag skötte mej men herregud vad de ska pilla på mina kulor!!!! Räcker det inte med att veta att matte har anmält en handhund? Vavava??? Tänderna, de är bra - inga tvivel om det muttrade matte - vad hon nu menade med det???? Sen fick jag springa hit o dit o kors o tvärs.
Sen fick matte visa upp Ludde och jamenar, han är ju grymt stilig men han har så svårt att låta bli folk, speciellt domare. De får peta var de vill men inte utan att HAN ska börja hångla och bli lite störig. Det är det han faller på grabben.

Sen kom det till nästa skede då det sket sig - nästan - matte satt o läste i katalogen och började mumla att det här går ju inte ...hörrruuuu Bosse, du får vara beredd på att ta av dej jackan och visa Ludde. Varpå husse yrvaket spärrar upp ögonen..jahaserni, vi karlar vi tog en tupplur vi!!!!
Jo, när matte visat Luddebullen så skulle vi 2 gå mot varandra!!! Men husse var duktig, men jag var BÄST! Fick en rödgul rosett med BIR på.

Sen gick vi o la oss o sov en stund tills matte far in i ringen igen med mej igen. Då var vi sex stycken vovvar av olika sorter men i samma grupp som skulle tävla om att bli bäst i gruppen. Efter en stund åkte 2 ut och kvar var vi 4 st, husky, eurasier och en som matte glömde bort, hon blir lite stirrig ibland tanten..
Och jag kom 4:a!!! Fick en stor fin grön rosett och matte började pussa och klappa om mej så det var rent genant!!!

Hemma så fotade matte oss och nu ska vi få lever av husse, det är SMASkENS!
Jadå, vi har skitat ner oss igen :-DD


Här står jag flankerad av den som kom 2:a och den som kom 3:a. Ser ni vad fint jag kan stå???


Ludde, han höll på att stretcha som en galning när matte skulle ta kort. Å titta där! Där ligger ju vår piphamburgare bakom husses akterkapell ungefär....

Nu vart det lite bättre. Charmknutten!

Här är JAG!!! Lila rosett = Hederspris (sån fick Ludde också), den rödgula är BIR-rosetten (bäst i rasen) och den gröna är för min 4:e plats i gruppfinalen. Nu sa husse (jag hörde honom nog) att det var tur att jag inte gick till finalen för då hade jag fått belastningsskador av alla rosetter. Töntig han är!!!!

Matte - hon är skojjig hon. Hon hittade 2 skyltar på nått som kallas iiibäääjj som husse satt upp idag:



Bäst att morska upp sig kanske och inte bara flina när det kommer folk?



Så folk vet - de har inte kört fel liksom..haha, den matten den matten.
Nä, nu ska jag busa lite!
Ha det bra gott folk!!!

VOV från 2 stolta vovvar
Harry & Ludde

KOMMENTARER:

  • Gunvor säger:
    2011-04-10 | 18:07:26
    Bloggadress: http://gunvors.blogg.se/fotoblogg

    Duktiga killar - alla tre ;) Och jag älskar skyltarna! Tror du det finns för JRT oxå?



    Kram, Gunvor

  • Brudarna i Åkersberga säger:
    2011-04-10 | 20:30:41

    Va fina ni är och duktiga. Ska bli kul att få träffa er nästa helg. Det blir Jag Belinda och moster Chicka som är naken hund . Fniss Cezzan och Zenita ska sova borta hoss mattes kompis. Vi syns

Kommentera inlägget här: