Familjelivet

Det var ett tag sen sist!

Kategori: Allmänt

Men det är fullt ös på matte och husse ...

Vi har varit på husses vuxendagis medan matte for till en stoooor stad.
Hos husse är det full kula, finns en väldigt väldigt snäll människa där som alltid bjuder Ludde o mej på kanelbulle!!! Det är vida känt ska ni veta - det t o m rymde 2 hundar från Torshälla och kom hit för att få smaka på dem.
Tyvärr var inte Ludde o jag där den dagen för då hade det blivit lattjolajbans!!!

Sist vi var där då band husse oss ute för det var så fint väder. Det var trist. HIMLA trist.
Så jag tog saken i egna tassar och bet först av Luddes koppel, och den va, den lömmeln knatade bort till husse direkt så jag fick ju sno mej på med mitt eget koppel....vi kunde ju haft jätteskoj på egen hand...

Jag gillar att bita sönder koppel. Bet ju sönder min sele en gång så nu har matte gnidit in nått äckelpäckel där på den nya.
Hittar alltid nått här hemma, fast när jag bet sönder vid värmepumpen, då var inte husse så glad i mej. Men eftersom ingen av de sett det, det var matte som undrade vad det var för skräp som jag gick med, då upptäckte hon vad jag gjort och sa fyyyyyyyyyyyyyyyyyyy med en mörk röst, sen ställde hon en massa saker framför.
Men jag hittar alltid nått annat...
Husse påstår att jag varit taliban i mitt förra liv och är omfödd till get.

Men samojedernas lag är ju: LIGGER DET PÅ GOLVET/MARKEN SÅ ÄR DET VÅRT!!!!

Vi bor ju en bit bakom en skola och de har åkt skidor hela veckan där nere. En lunch så gick matte där och jösses vad vi DROG, Ludde var värst, han fullkomligt låg ner...varför? Jooo, det var en massa ungar på var sida om vägen med gnagvänliga saker på tassarna och ojojojoj vad vi kunde pussa och hoppa!!!!
Matte var precis illröd i kampen att hålla ordning på oss. Hon lyckades inte. Nä.

Är både jag o Ludde lösa, då är det min plikt att ta tag i honom! Han ska inte springa hur han vill minsann! Försöker han så tar jag tag i selen. Idag var jag tvungen att dra honom i svansen och mopsa upp mej. Då blir matte arg när vi inte kan vara sams. Ludde lyder alltid men jag tetas lite. Det ska hon bara ha...

Nu smälter snön lite, det gillar vi inte. Matte gillar inte att vägen blir så hal. Inte vi heller men vi kan ta oss fram på ett helt annat sätt än matte...speciellt jag. Jag hoppar och skuttar, fram och tillbaka, en tur på den åkern och en tur på den andra, springer fort framåt och lika fort tillbaka, sen går jag brevid matte och himlar med ögonen för att få en godisbit för att jag kom tillbaka snällt. Jag gillar verkligen att springa! Ludde också, men han springer fort och gärna in i skogen eller så står han stilla med huvudet djupt i en snödriva.


Ludde till vänster och Harry till höger


När matte skriker KOM igen nu då grabbar - då springer vi!


Här ligger han o päser den lille gubben!


Här går jag med ett gammalt märgben!


Till familjen hör också 2 katter, en hankatt som är lillmattes (utom när han bajjsar.. fniss) och så mattes katta som heter Ingeborg. Å vet ni vaaaad? Hon är en hittekatt från Flen. Några idioter hade lagt henne och syskon i en plastpåse och slängt på soptippen!!!!! Men några barn hittade påsen och lämnade den till en som tar hand om hittedjur och där köpte de henne. Båda 2 är helsvarta. Två helvita hundar och två kolsvarta katter...

Nä, nu måste jag kolla lillmattes rum om det finns nått att bita i eller dra ut nånstanns...
Vov så länge!
Harry med Ludde som bisittare och matte hänger bakom våra ryggar och muttrar ;-D

KOMMENTARER:

  • Belinda säger:
    2011-03-05 | 07:52:58

    Hej Harry. Du är en helskön kille i min smak. Gillar också att bita i saker som dom tvåbenta inte tycker om. Älskar duntäcken och lakan. Sängmattorna har matte fått byta 2 gånger. Stolen i sovrummet är en sidopinnen nästan av pga mina tänder. Så vi borde träffas och ta en gnagar tur. Alla hälsar . Vov från Belinda o dom andra brudarna

Kommentera inlägget här: