Det rullar på här!

Skulle ju åkt till mäsan i lördags men det gick åt pipsvängen. Jag kände av en förkylning på fredagkvällen och hinkade Jägermeister men vaknade på lördagmorgonen med ett illrött öga. Var bara att ta ur linsen och sura. På söndagen var det bättre så jag följde med maken till Jädersbruk tillsammans med grannen.
Trots att det var molningt bitvis gick jag runt med solglasögon och såg jätteilla med bara en lins.
Men jag mötte Lassie så det jämnade ut sig.

Vi såg bl a en amfiebil på väg ner mot vattnet. Vi gick tillbaka liksom flera andra men..inte skulle de köra den i vattnet inte - de skulle bara hämta en vagn...fniss, måååånga snopna människor....

Maken och grannen skenade runt medan jag tog det lugnt.


Här är jag o Lassie - världens starkaste man Magnus. Vi matchar varandra i färgerna eller vad säger ni?
Plus mitt öga dårå som inte syns tackolov.

Traktorparaden deltog han i..



Det måste varit en potatisodlares bil eller...vad tror ni?




Dte var mycket ställen att fika på och billigt var det. De här var dock inte till salu men de såg smaskiga ut!



Annars rullar det på här hemma. Jag har fått tid för operation, hundarna lever rövare...
Det är en halv miljard mygg här...

Harry har gjort skäl för smeknamnet Dirty Harry. Vi har ju cowbojjsare till hundar, Ludde heter Cessibon's Zeb of High Skyes = Zeb Machahan ni vet....och de flesta vet nog vem Dirty Harry är. Idag hade de varit nere mot åkern till och jösses vad skitiga de var...suck...men det ramlar av fort så det gör inget men jag försöker få den unge mannen att stå stilla nångång så man kan fota...

Kram
Chruss
(som håller på med DT-kort och julkort om vartannat..)


Kommentarer
Gunvor

Det ser mysigt ut! Och du färgmatchade verkligen Magnus! Dags att börja skrappa kanske?



Kram, Gunvor

2010-09-12 @ 14:55:24
URL: http://gunvors.blogg.se/
Millasew

Låter som en skön dag, trots förkylningen! Dottern hälsar och tackar för grattiset!

2010-09-15 @ 17:31:02
URL: http://millasew.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0