Fängslande kort?

En litet kort med en uggla...

Han är så söt! Faktiskt!

Nu är jag uppe i 45 julkort! HA! Jag ligger före! Fniss...
Plus ett antal paketlappar.
Jag hade sååå många sådana där tags så jag gjorde det enkelt för mej, en del satte jag ihop med en tag, en del fick vara som de var.


Stämpeln kommer från Nellie Snellen, färglagd med MCP utom det röda bandet, det är tusch.Under foten på tjejjen har jag använt vit gel rolly, tyckte det skulle påminna lite om sockiplast :-D












Sen köpte jag så fint papper från Ladybug and friends. Eftersom jag inte scrappar ville jag att papperet skulle komma i blickpunkten. Motiven var nere i högra delen av papperet så jag delade helt sonika papperet. Valde ut en cardstock som matchade och sedan skar jag bort lite av det mönstrade så att det blev några mm mindre jmf med kortbasen. Limmade endast fast det i ryggen, smällde dit 2 eyelets med band.
Sedan tog jag den andra mönstrade biten, delade det i 2 och skar till det så att det var lite mindre än kortbasen, limmade fast det efter det att jag stämplat en swirl.
Tycker det blir rätt läckert med det mönstrade på det viset!









De här 4 korten är med papper från Panduro, från ifjol. De var lite svårare men jag skar till dem och vek ett enkelt kort.



Och här kom alla juletiketterna.
Kul att kunna göra ngt av alla de bitarna som legat här och drällt :-D

Ha det bäst!
Kram
Chruss


Kommentarer
DesignAnnique

Wow, vilket jobb du har haft! Jättefina kort, ska verkligen ta fasta på den där idén med att dela papprena.

2010-10-20 @ 19:21:45
URL: http://designannique.blogspot.com
AnnikaS

Vad du har varit kreativ! Jättefina kort och tags.

kram Annika

2010-10-20 @ 19:45:23
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Ingalill

Men så söt uggla!!!



Jättefina kort!

2010-10-28 @ 18:28:25
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Carina

Hej!

Här var det julkort i långa banor och ALLA lika fina,men kortet med den lille fången är bara så söt.

Bra med stora fötter då står man stadigt.Det gör jag,fniss!

Vill tacka för din hälsning hos mig och den lilla tjejen med stora glasögon har jag tecknat.

Ha,det gott!

Krama Ludde från mig.

2010-11-13 @ 21:49:34
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0