Diverse - träff och ledsamheter

Vi börjar med det roliga!
Träff i Ärla med Malin o Miis och en helt underbar träff. Stämpelkompisen Gunvor var där och en himla massa andra gobitar!
Finaste vädret bjöd de på, inspiration och varm lokal!

Här är lite alster!


Den här gjorde jag till snabbutmaningen - tycker den här med sitt gamla stuk på motivet från Penny Black är så söt!
Jag ska lacka en del saker på planet - ville inte göra det igår med tanke på att det kan åka ihop med nått annat kort etc. Jag sitter i andra tankar och plockar undan. Många gånger det hamnat lack och glitter på helt andra ställen än vad jag tänkt från början.



Här är också en ny PB-stämpel, den liksom den förra är målad med MCP.

Så, nu går vi över till avdelningen kladd...



Här körde jag med en mall från Tattered angels direkt på kortstommen - sprayade med svart glimmermist från Heidi Swaps 4-pack. Stämplade Octoberstamps underbara collagestämpel.
Kikar man i Tattered angels blogg, Youtube eller hos Engströms så kan man se massor av tips hur man kan använda glimmermisten.


Här sprayade jag med Memories mist och stämplade med medföjande dyna, fjärilen från Inkadinkado och texten från Prickiform.  Satte lite halvpärlor på den stora fjärilen och limmade dit 2 mindre fjärilar.

 Närbild på fjärilen.



Nu körde Gunvor och jag lite distressrutor - fast jag sprayade ju glimmermist på mina också.
Stämpeln är från Penny Black.



Samma stuk här fast här fick en grungeboardswirl en omgång med glimmermist innan den hamnade på kortet. Även denna stämpeln är från Penny Black.

Avdelningen ledsamheter 1
Ludde skar sig i tassen på glas inne i stan - det läker bra men han har ju haltat omkring.
Jag blir så grinig på folk som måste krossa glas hela tiden - kan någon berätta VAD det är som är så roligt med det egentligen??? Visst, det är inte trevligt att kliva i hundbajs (VI plockar upp efter vovven) men hur trevligt är det med ett skadat djur, kanske ett litet barn eller vad som helst? Det går inte att jämföra hundbajs med glas ens.

Ungen trillade av från kusen och fick tillbringa halva natten på akuten. Hon anser sig stå över det mesta och vägrade ha säkerhetsvästen men efter röntgen och kontroller så släpptes hon hem. Bara öm i hela kroppen. Vad som hände? Hästen ville inte hoppa men det ville hon så då delade de på sig.
Sånt går också.

Avdelningen ledsamheter 2
Inom min hobby pratar vi då och då om det här att lifta (kopiera någon annans alster, kopiera delar av det etc) och att man då ofta skriver att ,man hittat den hos YY eller bara om man sett den men för sitt liv inte kommer ihåg var så skriver man en liten rad om det. För det är så ibland att man surfar runt och ser något och man gör likadant utan att tänka sig för - det är lätt hänt, man ser så mycket fint överallt och kommer man ihåg var tycker jag verkligen man ska ge cred till personen i fråga eller skriva att man sett det på nätet eller i ett forum.

Man kan köra fast i sitt skapande - det händer ju alla - och ibland kommer man igång genom att helt enkelt kopiera ett kort och så kommer lusten farandes. Det händer mej också, jag laddar dock aldrig upp sådana kort.

Så när man ser någon som har c&s (copy and steel) ett alster på min blogg utan ett ge cred för fem öre, då blir jag faktiskt väldigt ledsen och besviken! Tycker man att man står över vissa personer som i det här fallet mej då och inte ger cred - det känns faktiskt! Även jag är en människa, även jag kan behöva ett värmande ord ibland.
Det handlar inte om att just mitt kort var fint eller att någon kunde göra ett precis likadant utan det handlar helt enkelt om hur man uppför sig. Jag har också känslor!

Visst är det en sammanhållning, pakter och klubbar och allt vad som finns men det bryr jag mej inte om. För 99,9% av de jag träffat IRL eller 'pratat' med på forum och snack och allt var jag hålls är helt underbara människor som delar med sig av tips etc. För även om man härmas så har man i grund och botten sin stil som är helt unik.
För min spontana reaktion när jag såg det hela var att stänga ner bloggen helt men, det är MIN blogg, det är MINA bilder, det är MITT liv - det är mest synd om den som kopierar egentligen.
Men ger man cred - då är det jätteroligt!!!!

Nu ska jag packa upp lite pyssel sedan igår - ska på träff i Kolbäck också, sen tar nog många sommarlov.
Det är så otroligt grönt ute - maken klippte gräsmattan idag - jag pratar mest allvar med allt grönt som bara dör här inne.
Nån som vet vad det är för fel på påskkaktusar som bladen bara skrumpnar på?

Ha det bäst!

I pingst är det vårt traditionella traktorrally och vi har beställt väder! Fint väder!

KRAM!
Chruss


Kommentarer
Gunvor

Korten är fina här i bloggen men IRL är de helt fantastiska! Jag blir sååå avis!



Kram, Gunvor

2010-05-16 @ 16:06:17
URL: http://gunvors.blogg.se/
AnnikaS

Det låter som en härlig träff och korten är jättefina! Inser varje gång jag ser kort med distressrutor att jag borde testa oftare för det blir så snyggt.



Mindre roligt med de andra sakerna! Men jag är glad att du bloggar för du bjuder alltid på så mycket inspiration.

kram Annika

2010-05-17 @ 06:59:17
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Agneta

Som vanligt så är det fin-fina kort.



Jag håller med om att man ska skriva om man liftat andras kort, men ibland glömmer man ju bort det, projekt blir liggandes och sådär. Jag tycker du ska vända dig privat till den/de det berör men självklart är det bra med denna påminnelse! :) Jag är iaf glad över din blogg, jag gillar att kika in och se vad du har hittat på! :)

2010-05-17 @ 21:59:25
URL: http://agge.blogg.se/
lenislenis

Hjälp så mkt du hann med på träffen! Kreativ så det förslår! Det är vad jag älskar med dig, du är så kreativ och du bjuder på olika "stilar".

Jag kan inte ens säga vilka kort jag gillar bäst... killen m flygplanet o PB-katten är ju underbara men distressrutorna m PB-stämplarna.... Wow! Jag väljer inte - jag gillar alla korten!

Hoppas voffsingen läker fort!

2010-05-18 @ 01:35:18
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Lisa - InkyWings

Härliga kort Chruss!!

Du bara måste tala om var jag kan hitta PB-stämpeln med maskrosen, den föll jag som en fura för! ;-)



Stackars Ludde! Tänk att det finns idioter som bara tänker så långt näsan räcker, eller knappt det. Blir så lack... Tyvärr är det inte bara i stan heller, även här ute på landet singlas det glasflaskor och ölburkar hejj vilt i dikena. :-(



Ge dottern en uppmuntrande kram och säg åt henne att ta det lugnt! ;-)



En stor Kram till dig oxå, jag vet hur det kan kännas men jag försöker se det positiva i att folk ändå gillar det man gör trots allt.

2010-05-18 @ 07:57:30
URL: http://lisainkywings.se
Millasew

Hoppas dottern har återhämtat sig från hoppet! Det är inte kul med sådana erfarenheter (säger hon som åkte ambulans till akuten i våras med dottern som hade brutit näsan när den ponnyn inte heller ville hoppa)! Och att Luddes tass läker fort!



Och som vanligt superfina kort! Gillar PB-katten massor! Vill ha!!!

2010-05-18 @ 19:50:16
URL: http://millasew.blogg.se/
sussilull

Oj du har då verkligen kreativiteten i full gång "mänska" ;-)

Mycket fint har du gjort. Jag är helt såld på distressrutorna. Och du min hårdträning vad det gäller vågen....den är fortfarande upp och ner ;-)

Ha en bra dag!

2010-05-19 @ 13:34:58
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Trollwing/Pernilla

Hej!Men oooooh vad mycket krativa, inspirerande, vackra kort du gör! Såå roligt att hitta hit:) De där vackra, vackra bilderna med egna bakgrunder och collagestämplarna...urläckert verkligen!!

Tack för dina fina ord hos mig, det värmer ska du veta:)

2010-05-19 @ 20:02:04
URL: http://trollwing.blogg.se/
Petra/Paradise

Först å främst, dina kort! De är alla såååå himla läckra!

Å jag blev superkär i stämplarna från Penny Black.

Vart kan man få tag på dem måntro?



Vilka tråkigheter du delar med dig i detta inlägg.

Stackars lillskrutten med skuren tass. Hoppas det läker fort.

Å väldigt tråkigt att någon kopierat ett av dina kort å inte länkat eller kommenterat.

Visst, ibland händer det att man glömmer. Men kopierar man rakt av så tror jag det är jäkligt svårt att bara "glömma" att man faktiskt kopierat någon annans kort.

Jag vet själv att jag kan vara dålig på att komma ihåg vart jag sett vissa kort jag tar lite inspiration ifrån ibland. Däremot kopierar jag aldrig rakt av. Vem tusan vill det egentligen?

Som du säger, man har sin egna stil! Inte blir det personligt om man ska apa efter..till punkt och pricka.

Däremot förstår jag dig. För jag har varit med om samma grej.



KRAM

2010-05-19 @ 21:27:15
URL: http://paradises.blogg.se/
lenislenis

Har precis varit inne o tittat på Vilda Stamps nya butik. De har en ko-stämpel som heter Chruss! Visste du? ;)

2010-05-20 @ 00:07:54
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Anna (kruttan)

Vilka fina alster du gjorde på träffen, kul att ses igen :-)

2010-05-20 @ 07:38:11
URL: http://kruttan.blogspot.com
Malin ~ Lillpiga

Tack och bock för fina ord om vår träff, jag hoppas du kommer i höst med! :)



Vad gäller glas, jag håller med dig. Jag blir galen när jag helt plötsligt ser Vittra tassa rakt genom en splitter-zon. Djefla folk! :@



Och det där med att case:a...det är taskigt att inte säga var man sett det. Eller ATT man sett det överhuvudtaget. Jag inspireras jättemycket av andras alster men om jag case:ar, då talar jag om det.

2010-05-20 @ 07:46:41
URL: http://lillpiga.blogspot.com
LillBlomman

Hej vännen! Var ett tag sedan jag kikade in! vad mycket fint du skapat på träffen, brukar vara såååå inspirerande! Blir också galen på att folk slänger flaskor så vovven kan göra illa sig!! Fattar inte vad nöjet skulle vara?

Trist att någon "casat" dig och inte gett cred för det!!! Precis som du säger man samlar lite ideér här och där och kanske inte kommer ihåg exakt var man hittat det, och många har ju lika ideér också men när ngn tar allt är det ju en annna sak tycker jag! DÅ borde man ju komma ihåg var man hittat idén liksom! Men bra att du bloggar igen! Även om det är trist så får du ta det som att ngn gillar det DU gör!



Många kramar!

2010-05-20 @ 09:32:10
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Louise (vbg)

åh, lika härliga kort som vanligt :) Måste plocka fram post it lapparna och göra några distress rutor...gillar verkligen de korten skarpt!!! Och du...snälla stäng inte ner din sida....du ger sååå mycket inspiration! Kramiz

2010-05-21 @ 16:04:24
URL: http://louisevbg.blogg.se/
miapuh

Haj haj!

Nä vad trist dels med vovven o sen om nån nu "snor ens idéer rätt av" trist är det om kortet är helt plankat måste den la komma ihåg vart den sett det?



Hur är det med Ludde nu?

kram

2010-05-24 @ 05:10:02
URL: http://www.miapuh.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0