Bättre sent än aldrig heter det ju!

Det var KOMA förra helgen och jag ramlade själv i koma efter det...haha..Det har varit kalas och revy uppepå detta! Nä, men det blev inte av att fota korten, det har varit en massa annat och ren och skär slöhet.
Så nu blir det mycket!

Kort till maken som fyllde år i fredags! Gjort till en av bingoutmaningarna på KOMA. Hjärtat är wellpapp färdigskuret och sedan har jag strukit lite embossingink och embossat med ett jättegammalt embossingpulver som heter stone som jag köpte av en norska en gång i tiden. Halvpärlor och rosor!


Ett Z-kort, tyckte papperen från Ladybug är så fina - så här blev det ett kort med den lilla tösen med blomsterkärran.

En annan utmaning med att använda 3 stämplar. Tjejjen är köpt hos InkyWings, en av de från Greeting Farm som släpptes till CHA-mässan i USA. Målad med MCP-tekniken. Snurklan är TH och texten från Dr Ninas. Passade så bra...

Makens favoritmotiv! Kommer från Class Act, Canada. Äpplena och solrosorna är lackade.

En annan utmaning där vi skulle bli inspirerade av reklam för limited edition av hushållspapper och dasspapper. Stämplade och guldembossade Timpans stämplar på svart papper. Doppade en lila penna i lösningsmedel (prismacolorpennorna) och målade lite här och var. Texten är Dr Ninas.


En annan utmaning. Här är det hönsen som har fikapaus i äggfabriken (de kommer från Eat that cake graphics), ''splatterstämpeln'' är Timpans och texten är Dr Ninas.

Här gjorde jag ett som jag har för mej kallas Joy Fold Card overthere. Man har ett baskort som man viker in en del av, inte dubbelt alltså, sedan sätter man en annan del så att det låses av som i mitt fall en blomma. Errrhhh, man ska inte förklara saker o ting dagen efter kvällen före... Stämpeln kommer iallafall från Joanna Sheen och så här ser kortet ut uppvikt:

Ni ser principen va, den flik som är rosa till höger, på den är alltså lillskrutten stämplad...

Sedan hade Karlsson scapperi en teknikutmaning som kallades dubbelt slide card. Drar du i en flik så åker det ut 2 st på var sida om ''basen'', petar du in dem så åker båda in igen...(hähä, det går bra det här) och denna ovan var mitt första försök,pojken är papper från Ladybug, textstämpeln är från Ingers stämplar. Kort nummer 2 lämnade jag in till utmaningen och det är detta:


Stämplar från Art Impression, biljet från Timpans och egna kråkfötter.

Nu håller jag på med ett s k tältkort som jag hittade på nätet. Så det kommer sen!

Igår var vi på Hjalmar on Örebroadway! Fick det i julklapp av maken, bussresa med mat och trevligt sällskap i form av maken himself
Vi är fans av Hjalmar och det var faktiskt bra! God mat, bra platser och en härlig show. När den där mannen spelar Hjalmar med sin goa tofs på huvudet och hans kåserande då börjar jag skratta innan han ens öppnat munnen. Det är så praktiskt med resan också då bussen stannar nere vid skolan sen bara åker man - kan inte bli bättre liksom.

LUDDE HÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu vill jag ha ett vov med i laget också. Matte pladdrar så!
Det är full rulle - i morse fick jag manikyr och lite hårklippning. Håret mellan tassarna växer så och det blir så halt inomhus när man ska fara runt. Det fastnar inte snö och sånt ute, bara inne så matte klippte bort lite. Sen klippte hon klorna också när jag ändå låg där med bena i vädret.
När husse fyllde hade jag fullt upp - puh, vad FOLK! Inte satt de stilla heller så man fick fara runt. En liten parvel var med och han var precis i min storlek, mycket pussvänlig. Matte bara försökte få mej att gå ner i varv men se, det var inte lätt inte. Inte förräns goda vänner till matt o husse kom och de andra åkt hem, då fick jag ro och somnade. Fick smaka på en rulltårta, den var mumsig....


Här är det full ös - medvetslös. Har sprungit runt hönsen och sen kallade husse på mej och då kommer jag i full kula. Matte säger att min svans liknar en plym... Här ser ni en hel del snö också förresten!
Katterna börjar må nu också när solen värmer och de kan vara ute mer - åtminstone lillmattes katt, han har suttit och päst överallt här idag.

Livet är härligt! Tjohooooooooooooo!

Ha det bäst!
Kram Chruss å' Ludde!


Kommentarer
AnnikaS

WOW, vad kreativ du var och så många olika kortvikningar du fått till! Favoriten blev kortet med hönorna.

kram Annika

2010-03-14 @ 14:34:27
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Gunvor

Vilka underbara kort! Du måste visa mig double slide-vikningen och joy fold när vi ses. Jag fattar inte riktigt men det beror nog snarare på mig än på dig!



Kram, Gunvor

2010-03-15 @ 06:30:34
URL: http://gunvors.blogg.se/
Lena

Vackra bilder och kort!

2010-03-15 @ 22:53:12
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Eva F

Jisses vad flitig du varit. Så mycket snyggt du hunnit med. Hoppas allt är bra med dig.

Kram från Eva

2010-03-17 @ 18:21:19
URL: http://evafre.blogg.se/
Millasew

Oj vad du har pysslat!! Gillar alla annorlunda vikningar (är väldigt dålig på annat än bara den vanliga själv!), och färgläggningen och blandningen av typer av kort!! Tjusigt!!

2010-03-21 @ 17:31:06
URL: http://millasew.blogg.se/
Lokeedel

Good site, good idea, but, in my humble opinion, you need change design...

2010-12-13 @ 11:32:16
URL: http://lokeedel.blog16.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0