Hoppsan - tiden går fort!

Mors dag, mycket på jobbet och hemma i trädgården så jag har bara gjort DT-kort.

Men fotat lite.

Mors dag blev jag firad med fika ute på Strömsholm. Prata om att digga läget när man sitter och mumsar och det rider förbi lite folk då och då. Precis i min smak!!! Tror jag har sagt det en gång förut men det är ju bara en liten repris i såfall...



Det är ett ställe vi återkommer till numera.


Slottet i all sin prakt!

Den här helgen har vi rensat ogräs (jag tycker inte om kirskål....) planterat ut i växthuset - gurka och tomat, planterat ut lite sommarblommor. Får se hur det går i år. Förra året var Herr Ludde lite busig och hade ut alla blommorna i en låda....*mutter*....men så söt som han var så går det inte att vara arg på honom någon längre stund.
Vi har haft besök av räven...i hönshuset...suck. Ett antal hönor strök med och Ludde undrade så varför den där fyrbenta vovven inte ville leka med en charmknutte som han...Ingen var hemma när det hände så. Nåja, några rävungar blev nog mätta.



Lilla räven...hoho...komsikomsi!

Jag fick en present idag - en födelsedagspresent 2 månader i förväg...


Fniss - just det! En traktor! En grålle med hytt.
Den håller maken på att ta bort här på bilden för jag ska köra nedcabbat jag...
Just nu fungerar den inte men maken är duktig (den har stått stilla väldigt länge därav svårstartad) så går det så går det, annars fixar jag nått annat sa maken. Tanken är att jag ska köra med i rallyt nästa år...

Ha det gott i värmen - säger hon som somnade på uteplatsen och ser ut därefter ..haha...

kram Chruss


Kommentarer
Inger

Vad häftigt med traktorrally! Det hade jag velat se! :-)

Ville bara skriva några rader och säga att jag blir alltid så glad när jag läser dina kommentarer!

Stor kram, Inger

2010-06-07 @ 14:35:28
URL: http://www.enslangavcancer.blogspot.com/
LillBlomman

Hi, hi du är en mångsysslande kvinna du:) Klart att du ska köra nedkabbat! Mysigt på Strömsholm! Där var det länge sedan jag var! När jag var ung och hade häst åkte vi dit och kikade på tävlingar varje år!

Må bäst! Kramar!

2010-06-09 @ 17:54:45
Petra/Paradise

haha du skriver alltid så roligt och inlevelsefullt ;)

Jag håller mina tummar för dig på rallyt nästa år i din traktor! det hade jag velat se!!

Tråkigt med hönorna..hoppas de går att ersätta smidigt och utan större kostnader och problem.



Trevlig helg!



KRAM Petra

2010-06-11 @ 15:52:56
URL: http://paradises.blogg.se/
DesignAnnique

åååh, en grålle! De är bara så läckra! Där är jag lite avis faktiskt...

2010-06-12 @ 15:50:36
URL: http://designannique.blogspot.com
Gunvor

Wow! En egen traktor! Vilken grej!

Trist med rävbesöket - behöver ni komplettera beståndet nu?



Kram, Gunvor

2010-06-13 @ 08:10:57
URL: http://gunvors.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0