Vi har det bra i värmen!

Nåja, Ludde önskar nog att det var liiiiiite svalare ibland.
Men vi badar, alltså, jag har inte badat så mycket på en vecka på flera hundra år!!!
Men det är så skönt, man får sol, värme, vitaminer och vila.

Ludde rör sig mest på morgonen och sent på kvällen. Han och hönsen kommer till liv framåt 9 - då äter och busar de hela högen.
Igår blåste det baske mej halv storm här. Parasollen fick plockas ner så det inte skulle lyfta över nejden. Framemot 6-snåret på kvällen blev det mörkare o mörkare på himlen, maken in och drog ur sladdar, vi satt kvar på uteplatsen och väntade. Kom ett fåtal droppar..sen försvann allt det svarta....för att komma tillbaka efter en timme. Vi hörde ett enda svagt muller som var väldigt långt borta, sen slutade det att blåsa och luften kändes väldigt skön.

Maken sover på uteplatsen med Ludde och jag sover inne i huset med en bordsfläkt gåendes hela natten. Det är alldeles för varmt på övervåningen sådana här dagar - och då önskar man att man hade en aircondition...samtidigt som man vet att det är egentligen bara att njuta!! Men jag lider med de som far illa i värmen!


Du kan inte ta mej, du kan inte ta mej....


na na na na naaaaaaa....



Ahhhh, kom igen nurå husse!!!!!!

Ha det bäst!

Kram
Chruss


Kommentarer
Anonym

Jag tillhör dem som älskar sommar, sol och värme. Jag vill egentligen inte klaga, men jag skulle uppskatta om det blev lite svalare på kvällarna.

kram Annika

2010-07-15 @ 19:55:48
sari

Nu har vi haft liiiite svalare ett par dagar...=) Men det har ändå varit så skönt med en varm sommar, efter den kalla och långa vintern! Jisses vad han är söt, eran Ludde! =) Ha det gött i solen!

2010-07-20 @ 10:16:45
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
DesignAnnique

Kan tänka mig det blir varmt med den där pälsen ja... Ludde är ju inte direkt gjord för ett tropiskt klimat :)



Tack för kommentaren - jag blev ruskigt nöjd med skylten på kortet jag med, och har även jag MINST en trillion öljetter.. undrar om det ska få bli det genomgående temat framöver ett tag? :) Det kommer fler julkort i bloggen min, ytterligare fem, sex stycken de närmaste dagarna och sen lite senare ett gäng till. Och när jag kommer hem ska jag ta itu med ytterligare en hög, jag vill ju kunna köpa julpapper och då har jag ett antal kvar att göra innan jag "får" det :)



Ha det riktigt skönt i sommar!

2010-07-21 @ 09:31:51
URL: http://designannique.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0