Kort med CB embossingsfolder

Jag är ägare av en dylikt grön groda och lite embossingfoldrars av olika slag, stora samt smala.
Kika här (scrolla ner på sidan) så ser du hur de ser ut.

Jag gjorde lite olika varianter på detta för att tipsa lite.



Här har jag bara embossat rätt upp o ner i kanten på det rosa bazzillbasstommen. Stämplat och målat ett motiv med MCP - stämpeln är en Tina Wenke. Lite glossy på ljusen och halvpärlor i höger nederkant samt en blomma med halvpärla i mitten.



Klicka på bilden så ser du en detaljbild av själva embossingen.

Nästa variant:



Här är det samma princip som förra med undantaget att jag har vikt basen vid embossingen och limmat ihop detta inuti kortet - dvs du embossar, viker där det ser bäst ut, limmar fast den embossade biten mot kortbasen.

 Klicka på bilden så ser du kanske (eerrrh) lite mer.

   

Mönstrat papper i form av en spillbit, stämplade direkt på papperet. Stämpeln kommer från PaperBag studios.
Blomma med hjärtbrad och en bit spets.

Nästa kort blev lite mer...
Jag har stämplat lejonet på OH-papper med Staz-On, på baksidan har jag satt fast en självhäftande bit (det går bra med dubbelhäftande tejp, kanske mer pilligt så man får det bra), klipper till och sedan drar jag bort skyddsarket och använder bladguld över hela biten. Sedan är det bara att montera det som du vill ha det.



Här har jag gjort kanten med samma princip som det förra plus att jag satt fast lite eyelets innan jag limmade ihop det.

Andra tips är att kanske knyta ett band i eyeletsen, anv brads, knappar, sy, etc etc.
Det är ju som de vise säger, bara fantasin som sätter gränser.

Ludde här!
Vet ni, husse har slängt ut granen. På baksidan. Skulle elda upp den. Så jag räddade den! Släpade fram den på framsidan av huset så huset satte fast den vid fågelbordet så länge. Smart jag är va?
Det är kyligt för de där fryslortarna jag bor hos - själv har jag inga problem. Matte hoppas dock att kylan ger med sig innan den 24 för då ska jag på utställning igen. Till förmån för hundstallet i Sthlm. Men blir ju helt skogstokig när man hör hur en del kan behandla sina djur. Jag har det bra jag!!!
Vi hade lite strömavbrott här på trettondagsaftonen så matte o husse var glada att det inte blåste också eftersom kåken hade blivit helt iskall då. Men vi klarade oss - strömmen var borta dryga timmen.

Ha en underbar helg!
Kram
Chruss


Kommentarer
Gunvor

Å så fina kort! Jag äger ju ingen "groda" men ska kolla vad det finns för embosingdies till revvan i stället. Å så måste jag leta efter mitt bladguld ...Tack för inspirationen!

Kram

2010-01-09 @ 10:09:45
URL: http://gunvors.blogg.se/
Zenita

Strömavbroot är väl inga problem när dom har dig Ludde. Du kan ju låna lite av din päls till matte o husse. här är det också kallt men idag är det bara -7 grader. Matte avskyr mössa men nu är den långt nerdragen . fniss. Men dom är dumma mot mig. Satt på mig en stor plastkrage bara för att jag inte kan låta bli ett lite sår på nosen. så ett tips. får du något sår. klia inte man vet aldrig vad de tvåbenta hittar på. vovvov från mig o morsan o Cezzan till dig och dina tvåbenta. Matte o Husse hälsar också

2010-01-10 @ 11:37:06
Eva F

Helt underbara kort Chruss! Jag har gjort sådana där "ryggkort" också, är ett tag sedan nu så det var bra att bli påmind om hur snygga de är.

Kortet med det guldiga lejonet är bara så fantastiskt!

Kram på dig!

Eva

2010-01-10 @ 19:27:06
URL: http://evafre.blogg.se/
Millasew

Åh, vilken käck idé!! Jag har också sådana där smala embossingfoldrar (fast inte blommor, tror jag) - får nog leka lite med dem nästa gång jag sätter mig i pysselrummet! Tack för inspirationen!

2010-01-12 @ 17:37:01
URL: http://millasew.blogg.se/
Inger Marie

Så flotte kort og så nydelig det ble med de embossede blomstene på det øverste kortet.

Ha en flott torsdagskveld!

God klem

2010-01-14 @ 17:30:04
URL: http://inger-marie-kortdesign.blogspot.com/
Milo

Riktigt fina kort! =) Det blir lite annat om man präglar oxå! =) =)



Kram Milo

2010-01-14 @ 18:47:17
URL: http://fruarnalilja.se
Cathrin

Whihi vilka läckra kort, stämplen med stolen var ju bara så fräck, vill ha, vill ha.



Smart av Ludde att rädda granen, hi,hi.



Kram Cathrin

2010-01-17 @ 10:41:35
URL: http://cathrink.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0