Hundprojekt 2010 avklarat!

Ludde här!

Jepp - jag har dansat idag! Gosh vad halt det var i den där lokalen. Matte var så orolig att jag skulle göra mej illa. Jag och en vovve av rasen Eurasier fick tips av domaren att ta lite CocaCola på tassarna varpå mattarna travade iväg och skulle köpa - men det fanns inte, kommer senare var svaret så de fick outspädd hallonsaft att smöra in tassarna med. Det hjälpte bara en kort stund, sen halkade vi runt igen.

Men jag skötte mej faktiskt himla bra den här gången! Sådäså. Bra kritik (jaja, hon fick en puss innan det drog igång den där domaren..hehe) och så var jag på henne igen när hon skulle kolla på mej, klämma här o där...:



Komsikomsi lilla domaren!
(matte säger att ni ska INTE titta på henne - host harkel)

Fick beröm för min fina päls - tacka 17 för det, ni skulle sett här hemma, det såg ut som det låg minst 75 valpar och sov överallt här i huset. Det har kliat så dant i pälsen så när husse badade mej så lossnade det rejält på fredagen och lördagen. Det var såååå skönt att bli kammad och borstad av matte så ni anar inte! Nu har jag bara lite underull kvar och det mesta runt halsen och i baken. Husse tyckte jag kunde väntat en månad till innan jag började fälla men detta är faktiskt första gången jag fäller!! Då är det lika bra att göra det rejält och noga!



Jag fick betyget att jag var en vacker ung hane (hoho, Trooooooooojaaaaaaaa, nästa gång duuuu!!!!)fint huvud och uttryck, väl vinklad med låg fin has, härlig päls, trevlig temperament (pussar och ögonkontakter kommer man långt med vet ni) och väl visad. HP och BIR, sen kom jag femma i BIG.
Tjejjerna fick nog in en bra slant på det här och allt går till Hundstallet för de vovvar som inte ha det så jättebra ännu men som de ska hjälpa.

NU ska jag kasta mej i soffan och ha det så mysigt så!

VOV på er!
Ludde



Kommentarer
Zenita

Bra gjort brorsan. Det ligger ju i släkten att vara tjusig. Får se om jag kan charma domaren när det blir min tur. Matte säger att i mars ska hon testa mig antingen en eller två st här i staden, Så vila nu ut i soffan. morsan hälsar också. De tvåbenta säger även dom grattis till dig och de dina

2010-01-24 @ 22:09:20
Cicci

Grattis!

Kramiz

2010-01-25 @ 20:27:51
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Eva F

Visst är du en vacker hund Ludde!

Hälsa matte!

Kram från Eva

2010-01-26 @ 19:48:05
URL: http://evafre.blogg.se/
Lillemor

Vilken underbar päls! Den skulle man få lägga beslag på och spinna garn av! ler

2010-02-11 @ 16:36:20
URL: http://www.rosenvanten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0