Maskeringstejp

Ja, snö, det vet väl de flesta vad det är och befinner sig vid det här laget utan att jag behöver älta om det också...
Det snöade som tusan i förraveckan, jag hade varit till IT Valley på tisdagen och det var jag väldigt glad för - jag hade inte åkt på onsdagen helt enkelt. Men till tandläkaren skulle jag. Jahadå. Maken var tvungen att sno iväg tidigt på morgonen och hade gjort upp med grannen att han skulle ploga. Han kom och jag fick åka direkt efter honom för vägen yrde igen rätt fort.
In till tandis, på vägen hem stannade jag vid brevlådan och gick fram och tittade på vägen. I snön. Bedövad och trött i munnen och lite yr stod jag där och kisade. Äsch, det där klarar jag sa jag för mej själv.
Men icke - kom en bit, sen satt jag ohjälpligt fast.
Fniss...
Bara att kravla sig ur och pulsa hem i snön. Tur i oturen så är det bara vi som kör där så jag blockerade ju inte vägen för halva bygden s a s. Maken lånade hem en lastare på kvällen och de körde snö i 5-6 timmar. Så nu kommer man fram. Kommer det mer lappvantar och hård blåst är vi tillbaka på ruta ett igen.
Men det är så vackert ute med en blå himmel och den vita snön som vi ser.
Jag ljuger iallafall inte om jag också erkänner att jag längtar till våren.....

En annan nyhet som är släppt lite härs o tvärs är att jag är tillbaka som DT hos InkyWings - sötsnöret Lisa frågade mej då Ann-Louise befinner sig på resande fot väldigt mycket och jag tackade ja igen!
Så nu blir det reklaaaaaaam!

Lisa firar 10-års jubileum i år och det kommer att vara tävlingar och allt möjligt skojjsigt! Så titta in i bloggen så ni hänger med när det busiga startar!!! Det kommer dessutom vara en crop på tävlingsforumet!
Spännande - eller hur?!

I helgen städade jag lite - ska på KOMA i början av mars (en stämpelträff i Kolbäck där jag var reservare) och där ska jag se om någon vill köpa lite billiga papper. Jag märker ju att jag kommer inte att använda dem, det är bara så, bättre nån annan kan göra det istället.

Pysslade med kort - de får ni se i Lisas blogg den 10:e samt för eget bruk här hemma.
Gjorde ett kort med maskeringstejp, det är också en gammal uppiffad teknik sedan jag började, kul att allt kommer tillbaka!!



Ni tar en bit papper, inte för sladdrigt utan mer likt fotokartongpapper eller liknande.
Riv massor av små maskeringstejpbitar och klistra på detta. Ta en dyna, i det ovan är det distresslila, och dra dynan över hela arket. När det är klart kan du både lämna det för torkning som det är ( skarpare färger) eller ta en bit hushållspapper och dra över (mjukare färger) och jämna ut det hela. Sen är det bara att stämpla/dekorera eller vad du nu har för ideér. Min stämpel kommer från ett kanadensiskt företag som heter Class Act och den är köpt på ebay stämplad med memories lavendel.


Fjärilen kommer från Panduro - fick tips av Malin - Lillpiga på Ärlaträffen. Fanns i olika storlekar och färger.De är lite knubbiga så det gäller att förpacka det rätt om man ska skicka det postvägen.

Ludde? Jodå, han är ju polarhund och älskar denna snö. studsar runt och har sig och njuuuuter!

Kram!
Chruss


Kommentarer
Carro

Kul att du är tillbaka på Inkywings och förgyller sidan med dina alster ännu mer. =)



Ljuvligt kort! Fjärilen var himla fin.

Kram Carro

2010-02-09 @ 12:02:02
URL: http://camile.blogg.se/
Gunvor

Yes! Äntligen "riktiga" stämpeltekniksalster i Lisas blogg igen! Jag har saknat dina kort där men nu kommer jag att hänga där igen.

Och vilket superfint kort förresten! Jag måste nog plocka fram frystejpen vid tillfälle.

Kram, Gunvor

2010-02-10 @ 13:44:45
URL: http://gunvors.blogg.se/
Louise(vbg)

TACK! snälla Chruss för det fina kortet jag fick på min fördelsedag....det har blivit mycket beundrat :) Kramiz

2010-02-11 @ 02:12:46
URL: http://louisevbg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0