Lite alster

Nu gick det en tid igen...suck...
Men jag har haft megamycket på jobbet med kvartalsbokslut plus vanliga livet plus att jag haft bloggveckan hos InkyWings - hoppas ni tittade in där!

Påsken har löpt på bra med både bra och dåligt väder, Bondlurksträff plus en Katrineholmstur. Ludde ska ner och röntgas och ögonlysas och jag ville vara ute i god tid och kolla VAR det låg. Jaja, Katrineholm är en småstad men jag kan irra runt för det  Har jag dock en gång varit på plats så sitter det i kartan i huvudet. GPS har jag också men den hänger inte med riktigt när jag kör. Sväng höger gastar kärringen men va 17 det finns ju aldrig nån väg där...*muttrar*.
Annars som en kollega till maken, hennes man står i kön till kassan när GPSen i mobilen börjar gasta ' håll till vänster... fniss..


Jag har petat och haft mej nu.
Stämplade motivet - Artistic outpost - på ett papper infärgat med distresser.
Över detta la jag en bit OH och stämplade en swirl - Autumn leaves - med svart StazOn.





Två likadana kort, bara olika färgställningar. När jag började stämpla på Anno Stenåldern så hade Hero Arts bl a skuggstämplar. De ger precis samma effekt som den populära distressrutetekniken och det är det jag provat här. Hittade dessutom smådynorna som kom i samband med detta från Hero. Stämpeln -Penny Black- är stämplad med VersaFine.



Här har jag stämplat - Penny Black - direkt på mönstrat papper och färglagt med prismapennorna.
Kortet är inte fullt sååå gult, mer gulbrunt..


Ett par pyttekrokusar har börjat kämpa sig upp - snödropparna blommar för fullt..


Mönstrat papper - 2 Tim H stämplar till höger och nertill. Damen - Third coast - stämplad på gulaktigt papper och murgrönan målad med prismacolorpennorna och grönt chalk runt de rivna kanterna. Och tjoff på med en blomma och halvpärla....

Ha det BÄST!
Kram
Chruss 



Kommentarer
AnnikaS

Ibland har man bara inte tid för allt man vill, men jag har kollat in dina fina alster hos Inkywings under tiden.



Du gör alltid så mycket fina kort! Favoriten den här gången blev bilkortet, är så dålig på den typen av kort själv.

kram Annika

2010-04-05 @ 20:00:36
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Carro/camile

Vilken härlig vårkavalkad med kort!



Ha en fortsatt bra dag!

Kram!

2010-04-06 @ 10:10:36
URL: http://camile.blogg.se/
Gunvor

Vilka underbara kort! Och jag får nog plocka fram och damma av skuggstämplarna efter att ha sett detta.

Kram, Gunvor

2010-04-06 @ 10:51:12
URL: http://gunvors.blogg.senvors.blogg.se/
sussilull

Oj....rotar efter skuggstämpeln

;)

Hoppas att ögonlysningen "med tillbehör" går bra för jag misstänker att det kommer komma små navel"luddar" vad det lider??

kram

2010-04-06 @ 11:07:19
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
DesignAnnique

Så härliga kort - som vanligt!



Hm. Jag tror bestämt jag har några skuggstämplar jag med.. får nog ta och rota lite i högarna någon dag!

2010-04-06 @ 14:36:15
URL: http://designannique.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0