The KING!

Idag blir det inga handgjorda kort.
Nä.
Idag blir det sådant här prat:
Idag har JAG tagit över bloggen. Jag, som är fd Prins Ludde! Jag har blivit uppgraderad till Kungen!
(märks att matte är datastörd...) Fast jag är bäst oavsett matte kallar mej Prins eller Kung!
Eller hundskrälle för den delen...

Vi åkte på utställning idag. Ett par mil utanför Eskilstuna på en nationell utställning anordnad av Svenska Hundklubben. Det vara bara jag som var ädel, dvs samojed  - matte och husse såg en siberian huskyvalp i valpklassen i ringen brevid men jag var ensam i min ras.

Ni skulle hört matte - herrejösses - redan när hon satte sig i bilen var hon nervös...puh...och ju närmare området vi kom ju värre blev det. Hennes ansiktsfärg matchade min päls om vi så säger...haha...och jag visade upp mej från min bästa sida, gick på 2 ben, for som en skottspole och för varje steg så blev matte nervösare.

Nåväl, matte och husse parkerade sig vid ringen, matte kammade mej och jag satt så lydigt så och bara tittade på alla vovvar. Så matte började slappna av och skulle träna med mej så jag skulle vara med på hennes noter...haha, jag fick fläsket att flyga jag! Tog ett jätteskutt framåt med matte i ett lika stort skutt efter mej. DÅ vart hon blek igen...

Alltså, jag är inte såå hemsk men jag är väldigt social och sen ska jag hinna med så mycket så jag far som en skottspole.

Vår tur!
Domaren klämde och hade sig - fattar inte varför de måste känna i rompan alltjämnt...man är väl karl! Sen skulle vi springa. Och matte, hon är ju rolig hon. Inte ville hon att jag skulle hälsa på alla som satt runt med ringen...neh, hon är så tråkig. Dessutom...tror ni inte hon höll på att tappa byxorna igen????? Trots att hon sytt in dem? Trots att hon hade en stor säkerhetsnål? Tss...inte undra på att det går vingligt...Nåja, varv 2 och diagonalen var mycket bättre. Sen fram till domaren igen. Mmm. Vet ni vad hon säger då??? Som gjorde att matte höll på att flyga på och pussa henne? Att Matte hade En Mycket Fin Hund! Flera gånger dessutom. Så matte står där och flinar fånigt. Husse som hör väldigt bra ibland riktigt päste i stolen.
Sen.
Ser matte att hon plockar bland banden. Flera band. Matte blir så där vit och dan igen. Så kommer domaren fram och spänner ögonen i matte och säger att vi får inte åka hem för vi ska vara med i finalen....Sen överlämnar hon 2 röda band som står för 2 st förstapris och ett rosa för HP = hederspris. Matte står där och svajar och svamlar och är överlycklig! Domaren säger än en gång grattis till en mycket fin hund!



Då, ska man man sitta så här bara:

Åsså ska man bli kliad på magen!



Sen blev det lite väntan.
Husse tog en lång promenad med mej medan matte satt och försökte varva ner.

Sen... F I N A L!

I den klass jag hörde hemma bland unghundarna var det 12 st.
Fem gick till finalen. Efter en första titt så fick en gå ur. Det var inte jag.
Sen skulle vi springa lite och då var jag stirrig igen.
Så rangordnade domaren oss och jag kom 4:a och matte och husse är så malliga!
Stolta.
Högfärdiga.
Smått larviga

Så, det var faktiskt en riktigt rolig dag!
Men när vi kom hem och det skulle plåtas var jag trött. Hiskerligt trött. Matte vägrar visa bilderna på henne och mej som husse tog på utställningen. Påstår att det handlar inte om sumo-brottning utan hundutställning.



Nån som kan förstå varför det måste vara röda och rosa rosetter? Tjejfärger ju....
Nu ska jag ta min kossa och ta en tupplur. Husse springer och jagar gräsklipparen och matte säger att hon ska städa pysselhörnan...haha....jaja, hon somnar nog med näsan i en stämpeldyna ska ni se...

VOV!
Ludde

 



Kommentarer
AnnikaS

Vilken underbar dag ni verkar ha haft! Får säga GRATTIS till både Ludde och matte.

kram Annika

2009-09-05 @ 19:02:29
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
ansol

Grattis Ludde. Du är verkligen en väldigt fin hund.

2009-09-05 @ 21:16:36
URL: http://ansol.blogg.se/
Eva F

GRATTIS LUDDE!!!!!!! Det här är både du och din matte och husse värda. Och jag har fått mig ett gott skratt som vanligt.

Hälsa matte!

Kramar till dig från Eva

2009-09-05 @ 21:38:29
URL: http://evafre.blogg.se/
Chicka o Zenita

O vad modershjärtat bankar av stolthet. Bra min son Din syster är också stolt över sin stiliga och duktiga bror. Hon skryter för alla sin polare vilken snygging hennes bror är. Matte o husse grattar också till dig och din matte o husse.

Kram från oss allihopa

2009-09-06 @ 06:37:21
URL: http://samojedernsa.se
sussilull

Grattis grattis! Både till "kungen" och till dig som tappar byxorna trots att det är insydda och har en stor säkerhetsnåls. Kan väl bara betyda en sak va?? Där fanns både en kung och en drottning!

Han e bra fin :-). Förstår att matte kammar och kammar....

2009-09-06 @ 09:17:15
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Cicci/Trollmor

Grattis Ludde! Å Grattis matte till de tappade byxorna fnissar!

2009-09-06 @ 17:47:22
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Elisa

Grattis till hela familjen, både två- och fyrbenta!

2009-09-08 @ 07:01:42
URL: http://elwa.se/galleri
DesignAnnique

Grattis! Det ser vi väl att Ludde är En Mycket Fin Hund.

2009-09-10 @ 13:26:08
URL: http://designannique.blogg.se/
Helena (Heila)

Vad kul med en till pysselgalen "vänstervarvare". Nu kan vi kanske ses även på hundutställningar framöver, förutom pysselträffar.



Grattis från mig och vovvarna!!

2009-09-10 @ 18:17:02
URL: http://heilas.blogg.se/
Lisa - InkyWings

Haha GRATTIS guldklimpen!!

Söta små lurvtussar skall ha rosetter, så är det bara. ;-)



2009-09-10 @ 21:27:54
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Kim

Vilka härliga bilder :)

2009-10-25 @ 13:17:01
URL: http://www.samojeder.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0