Kort och babbel!

Först av allt ska ni få se en underbar KAOS som MiaPuh gav mej!

Den underbara MiaPuh hade skickat med ett par häftiga charms, bl a symaskin och korköppnare...

 

     

Stämpeln passade ju mej som hand i handske Tusen tack MiaPuh!
F'resten, ni hittar hennes blogg här!

Vi var ute och åkte med hembygdsföreningen till ett naturreservat vid Kungsör.
Och då åker man ståtligt värre!!!


Den här pärlan är verkligen nostalgi - så otroligt välbehållen och mysig!

Jag har lite fantasi så när vi gick där bland stenarna så....den där stenen i mitten...ser ut som en fot, med lite urgröpning för stortåa och lilltåa...visst?

En källa i skogen....

Har gjort 2 kort, en med Beeswax stämplar - f'resten! Har ni några beeswaxstämplar hemma, hoppa på Evas utmaning på Hobby och Hantverks ,du kan vinna ett presentkort, slut den 28 september så skynda er!

Zebrorna är alltså Beeswax, texten är ett set från PXS (gammalt), träpärlorna är från nått slaktat halsband och häftklamrarna är faktiskt Tim H ministaplers - väldigt användbar med sin storlek.

En ny stämpel från C.C Design, swiss pixies. Söta som socker! Målat med promarkers.

 här!

Matte går och surar för hon inte kan åka på mässa och köpa nya hÄnglar. När hon har en alldeles egen ljuv ängel här hemma? Det är väl inget att sura över??

Kommit på en till betydelse för det där M i mötesplats. En plats där matte håller i sig när hon ska tömma skorna på grus...i morse var det nog en syn. Jag sitter där, stilla som en ängel med nosen mot vägbanan medan matte står och vingligt håller i koppel, stolpe och muttrar över några stenar.Hon säger inte stenar. Hon säger sten*****, * står för ett fult ord som inte lämpar sig för små samojeders öron. Då hör jag ju himla bra om vi så säger.

Inatt var grävlingen här igen. Husse har ju lämnat tillbaka buren han lånade av en på kommunen. Den hade vi på 2 ställen i trädgården och nere i bonnens lada. Den enda vi fångade var Ingeborg. Katta satt i buren en morgon...hon är rolig hon. Överallt och ingenstanns är hennes melodi.

Det har blivit samojedväder nu, har ni märkt det? Frost en natt, härlig luft, helt perfekt för en sammis!!! Det är varmt på dagarna så när matte och jag tar vår promenad gär hon i t-shirt och byxor. Hon muttrar om att ha kortbyxor men det stannar vid muttrandet....
Viltet rör på sig också, de har en genomfartsled mellan 2 åkrar på vår väg. Jag måste ju kolla upp detta noga så jag far som en stolle mellan höger och vänster dike. Ljuvliga dofter! Sedan brukar jag roa mej med att försöka fånga sorkar. Tar ett hopp som rävarna gör ni vet...fast jag fortsätter med 2-3 hopp efter varandra och matte blir det ingen ordning på då. Näää, inte på en enda fläck...Dels håller hon på att drutta i diket själv sen skrattar hon så hon viker sig dubbel. Hon och husse har bestämt sig för att jag var en känguru i mitt förra liv.

Jag går inte på kurs just nu. Jag är slyngelåldern. Könsmogen. Och herrejösses vad brudarna luktar gott! Matte hävdar att min nos är 3 ggr så stor som hos en normal samojed. Men jag har inte tid på kursen, måste ju kolla in de andra hundarna och markera revir och ha mej. Men jag har lärt mej massor, hälsa, vinka, spela död, rulla, sitta fint, stanna kvar, komma på inkallning (nåja, ibland hör jag väl inte alltid...hehe...) så matte fortsätter kämpa. Jag är ju rätt snäll innerst inne. Å himlars pöt!

Ha det bäst!
Kram
Chruss & Ludde




Kommentarer
Cicci

Såg direkt att det var en fot. Hur vacker som helst.

Så mysiga charms och fina kort igen.

Ludde är för skön. Vilken glädjekälla!

Kramiz

2009-09-26 @ 15:39:36
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
AnnikaS

Det klart att jag såg att det var en fot, tittade på fotot innan jag läste texten dessutom!



Ludde är allt en skön prick, kan tänka mig att han sprider mycket glädje.



Finfina kort du gjort och grattis till KAOS awarden!

kram Annika

2009-09-26 @ 17:01:34
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Maria

Kaoskortet är precis i min smak, supersnyggt.

Beeswaxstämpel vet jag inte vad det är men det är väldigt snygga zebror.

"Söt som socker". Håller med!

Själv har jag varit på Papperskrafts mässa i Partille och kom förstås hem med ett & annat.



KraM

2009-09-26 @ 17:08:19
URL: http://kramaria.blogg.se/
miapuh

=) hellre en vovve än nya hänglar asg :D

jättesöt älva :D o snygga zebror

2009-09-26 @ 17:23:32
URL: http://www.miapuh.blogspot.com/
Ulrika

Ugglan och sniglarna är ju helt UNDERBARA charms!

2009-09-26 @ 20:16:22
URL: http://sweetysweede.blogg.se/
Zenita (Anki)

Hej Brorsan. Tänk vilka problem våra tvåbenta har. De påstår att jag också hamnat i någon trotsålder bara för man inre gör som dom vill. tycker det är tvärtom. Mig tvingar dom att gå i skola. Fick byta grupp för det var några färre i den andra så fröken är på mig som en hök.Suck!! Hoppas att vi syns nästa lördag i Herrfallet. Både morsan och jag ska dit. Cezzan följer med som sällskapsdam. Ska vi ta över då och visa hur det går till. Voff från mig o morsan

2009-10-02 @ 10:03:27
URL: http://samojederna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0