Här far vi som skottspolar!

Jag har inte gjort ett skapandes dugg sedan Kolbäck...på kortmakarsidan.

Men vi har hunnit med Torshälla marknad i lördags - jättetrevligt, mycket folk, mycket hantverk, mycket vovvar, mycket dofter och fika.

I söndags skulle maken åka till Biltema i Västerås och inhandla bromsskivor som pajjat på min bil. Gissa vems öron som började fladdra - Biltema = dubbelhäftande tejp och annat bra-å-ha, ja, ni vet.
JAG hittade då saker. Maken hittade inte bromsskivor. Maken sur. Så när vi åkte därifrån slänger han ur sig att då åker vi till Örebro. Mäh...Örebro? För ett par bromsskivor? Det blir väl inte billigt trots att vi åker i lilla Luppe? Jodå, hävdade maken, det gör det visst det. Mäh..kan du inte ringa och fråga först då?? Näh.
Nähä.
Nåja, kanske finns nått trevligt på vägen. Väl framme så hade de bromsskivor - tackolov säger hon som inte hade lust att fara runt till nästa Biltema. In på Ica också när vi ändå var i farten. Sen...när vi ändå var i Örebro....Luddes uppfödare bor utanför...med en kull 7-veckor gamla valpar.... 
SÅ åkte vi till Odensbacken och tittade på ett gäng små söta helt underbara lurviga samojedvalpar. Utan varken Ludde eller kameran med.
Men!
Kolla här: visst smälter man!!!!
Kan rapportera att det gått bra för Zenita, (scrolla en bit ner får ni se henne med sina rosetter) en av Luddes syrror!!! Pangbrud!!!

Sen har jag ett gäng KAOS att dela ut..6 st till Lillpiga, Jatta, Trollmor, Alexmamma, Tettiz och LeeLo!
Trumvirvel!

 


Distressrutetekniken kan ni nog nu :-D.
Den här ovan har jag gjort så här:
Stämplat en bold stämpel från Inkadinkado på en tidningssida med Versa Mark.
Fyllt i med perceft pearls , en bronsaktig färg. Borstat bort överflödet och sprayat med glimmermist.

Ludde här!!!
Nu är jag väldigt stolt över min goa syrra! Bara så ni vet det.
Och det var kul att gå på marknad - sitta vid fiket och smaka wienerbröd och titta på alla som knatade fram o tillbaka och bara titta överseende på hundar som försökte inbilla sig att de var nått - men jag satt så snällt så. Matte har en flaska med behållare så jag fick alltid vatten när jag behövde och många kommentarer om hur fin jag var.
Mmmm, härligt.
Men sen!
Försvinner matte och husse en hel DAG! Och hälsar på hos MINA släktingar och jag fick inte ens följa med??? Går inte skam på torra land då, då vete 17! Ja, det fanns valpar där som inte är vaccinerade - MEN! Det fanns andra släktingar! Så, de ligger pyrt till! En stund iallafall!

Sen går matte och jag rundor på en timme - på den vägen finns det en skylt, blå med ett vitt M på. Kallas visst för mötesplats. Men icke mötesplats för samojeder, nehe, utan bilar. Här kan vi inte stå sa matte när jag envist försökte stanna och se om det kom nån samojed, det är bilar som kommer här. Ska du stå här å vänta på en sammis får du stå här länge sa matte. Fördärva nöjet för mej - *mutter*. Men det finns fler sådana skyltar så det är bara att leva på hoppet. Kommer det en bil KAN det ju vara en samojed i den?? Visst?

Ha det bäst!
Njut av det härliga vädret som vi här i Mälardalen får uppleva på dagarna!
Kram
Chruss



Kommentarer
Cicci

BILTEMA har landat här hos oss i Gävle nu så tejpen är ständigt slut. ;0)

Så vansinnigt söta valpar. Tur att inte jag var med för då hade vi inte lämnat stället utan en valp.

Så otroligt fina KAOSkort!



Du Ludde, hoppet är det sista som lämnar oss. Klart att det kommer en vovve i någon bil snart och taskigt att lämna dig hemma.



Kramiz

2009-09-14 @ 21:27:23
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Lotta/ FruH

Åh, vad det är kul när Ludde tar över bloggen, underbart!

Fina KAOS-kort, läcker effekt med perfect p. ch glimmermist!

Ha det gott!

Kramar,

Lotta/ FruH



ps. Ludde hav tålamod.....

2009-09-15 @ 13:10:31
URL: http://lottafruh.blogg.se/
sussilull

Oj oj oj vilka fina kaosar! och vilka söta valpar!! Hur kunde du "hålla" dej från att inte ta hem en??? ;-)

Jag skulle aldrig ha hållt mej..hihi

Håller med dej om vädret. Var en sväng til Enköping på fm och vädret var helt underbart där. Precis lika fint som här i Stockholm nu :-)

2009-09-15 @ 15:13:42
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com
Elina

URsnygga KAOS-kort!

2009-09-15 @ 18:18:12
URL: http://www.elinasblandning.blogspot.com/
Aud

Å, så fine kort!

Bra du får bremser på bilen din igjen!



Stikk innom bloggen min en tur, har blog candy, må vite! :o)



Klem,

Aud

2009-09-16 @ 22:21:09
URL: http://audsn.blogspot.com/
Scraphorse - Åsa

Å vad fina kaos-kort du gjort! Och så produktiv du varit trots fullt schema. :0)

Hoppas allt är bra med er och ett stort grattis till voffsingens alla framgångar!

Kram!

2009-09-17 @ 19:58:25
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Carina

Hej!

Vilka fantaststiska KAOS,ar du gjort och tekniken är kanonfin.Kanske skall prova på detta men det blir nog som vanligt.....KLADD!



Kram!

2009-09-21 @ 07:14:26
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Cicci/Trollmor

Det gröna KAOS-kortet var till mej jublar och skuttar! Det är såååå fiiint! Tack så tusen mycket!!

2009-09-22 @ 14:16:57
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
ele

Vilka läckra KAOS-kort. En tidningssida kanske man skulle testa att ta med på ett kort. Jag har gjort paper-percing med tidning en gång. Det blev bra. Tänker inte på att använda tidningar i pysslet.

2009-09-25 @ 17:14:15
URL: http://eleonor.blog.valborg.net/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0