Norberg och helgen - bara vovvar!

Tjo, vilken härlig dag vi fick i Norberg. Lite regn och lite solsken och massor av utskällningar. Det var en utställning anordnad av Svenska Polarhunden så det var bara polarhundar där. Dessa består av Alaskan Malamute, Siberian Husky, Grönlandshund och Samojeden.
 Det drog igång fort för oss, Ludde ingår i valpar 6-9 månader och det började direkt så jag hann inte bli så nervös. Dock såg det nog roligt ut eftersom han är fostrad att sitta fint när vi står stilla och det ska man inte göra på utsällning, då ska man stå och kråma sig......men men, det tar vi igen nästa gång. Det var bara 3 hannar och de andra 2 var äldre än Ludde men han blev tvåa och fick jättefin kritik!
(så jag behövde inte skaffa linser till domaren...  )


Alltså, jag har tappat lite i vikt och tänkt ju inte på det...men mitt i allt galopperande med Ludde kände jag att byxerna...höll på att glida ner..! PANIK! Hur räddar man en sådan situation i det läget? När jag varit ner i hörnan och vänt sa jag tydligen för mej själv, fan, jag tappar byxorna...för domaren skrattade påstod maken....gaaaah...Bara att peta in fingrarna och fnatta på..



Här står Bosse med Ludde och sedan är det hans 2 syrror (den andre hanen var inte med) Zenita i mitten och Zingoalla till höger. Ludde heter egentligen Zeb...det är alltså en Z-kull. Syrrorna visade sedan upp sig och kom etta och tvåa.


Jösses, syrrorna anfaller och ska ge igen för gammal ost...



Är jag inte pööööööööööööööööt?


Detta är Luddes pappa - Bamse kallad.


Och här är farfar Oliver Twist!

Mamman hans löpte så hon fick vackert stanna hemma hon...



Gruppfoto - det är inte lätt det! Precis när vi fått till det så struttade nån iväg...haha..
Här är det iallafall från vä-hö: Zenita, Ludde, Zingoalla med uppfödaren Gunilla och så Bamse som försöker stilla sina telningar..


De hade en klass med barn och hund och Jenny var tuff som hoppade in och visade Ludde. Det var på eftermiddagen och han var T R Ö T T - vilket innebar att här skulle vi inte stå - nähädå - här sitter vi, jag skiter i hur mycket godis jag än får - jag är trött!! Men alla barnen fick en liten pokal, rosett, godispåse och en sådan där tunnel ni vet...

Det var en lång härlig dag - Jenny hade pojkvännen med som sällskap och de 2, jag och Ludde somnade som små grisar på hemvägen.
Skönt att få vara ledig på fredagen. I lördags var det klickerkurs, födelsedagsuppvaktning, skjutsa dotra, maken iväg på västfest i Bondlurksklubben, jag städade och somnade väldigt gott framför teven - som vanligt.


Idag har jag donat lite, bakat bullar, glott på gurkorna i växthuset - de växer må ni tro!
Pussat Ludde titt som tätt, kollat in maken som gått och klippt gräsmattan, tagit en allergitablett, gräsen börjar sakteliga blomma här och jag är gräsallergiker.
I stort sett bara njutit och haft det bra idag.
Har inte stämplat och veckan som kommer lär jag nog inte hinna. Hittade en låda med EZ-mountade stämplar som jag måste göra rent och byta till kardborre på. De har glidit och kletat och haft sig...isch. Jag är inte världens fan av EZ-mount  - det erkänner jag villigt!
Till pingst blir det livat. På pingstafton går Lista traktorrally av stapeln för elfte gången och vi ska åka först! Hua! Men det ska bli kul! Här kan ni läsa lite mer om det.

Eskilstuna firar 350-års jubileum i år och trots all kris bränner de pengar som attan. En dag under en vecka så är det landsbygdens dag med bl a traktorparad inne på torget - av maken och hans kompisar i Bondlurk Gillberga TC. En kväll kom grannen upp och undrade om vi sett i tidningen , den tidning som ges ut till jubileet och med program. Näää, sa vi och Bosse letade reda på den i återvinningen och....det var en bild på oss! Från förra årets rally!
Plättar vad kul.
Ni som vill se den kan kika här - ni andra får väl gå och titta på teve eller nått

Näpp, nu ska jag gå till sängs! Ha en härlig vecka!
Kram på er
Chruss


Kommentarer
lenislenis

Jorå... jag är guuudomligt jättepööööt!!!!!!!!

2009-05-24 @ 23:14:12
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Lotta/ FruH

Han är alldeles underbart sööööt er Ludde! Låter som en givande helg med "hunderi" och det var väl tur att du inte tappade brallorna.......

Era traktorupplevelser verkar mycket trevliga, det är sånt man brukar läsa om i makens biltidningar!

Ha det gott!

KRAM,

Lotta/ FruH

2009-05-25 @ 14:44:10
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Cicci

Vilken dag! Fnissar gott åt problemet med byxorna. Ett härligt problem men kanske inte just där. fniss

Han är ju bara för söt den lille ulltussen.

Kramiz

2009-05-25 @ 20:03:28
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
sari

vilka härliga bilder på vovven! Och den på er med traktorn!! Ha det gott!

2009-05-26 @ 14:21:50
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Cicci/Trollmor

Han är ju alldeles för söt den där lilla Ludde! Å så duktig! Grattis till andra platsen!

Jag skulle oxå vilja tappa byxorna avis eller kanske inte fnissar.

Vilken mysig traktorbild det var på er!

Kraaam....

2009-05-26 @ 19:46:28
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Gunilla

Åh så roligt med utställning - det var alldeles för länge sen. Och fin kritik är alltid roligt, grattis! Men så är han ju en riktig pudding också!

2009-05-27 @ 22:09:31
URL: http://pysseloprat.blogspot.com
Malin

Ljuuuuvliga hundar! vilka fluffbollar!! jag smälter =D



Ha en härlig kväll!

2009-05-28 @ 22:06:29
URL: http://majamelon.blogg.se/
Milla

Hejsan!



vilken härlig helg du ser ut att ha haft. Super söt hund du har!

Igår fick jag masken i posten! Tack snälla du, ska bli spännande att använda!



Kram Milla

2009-05-29 @ 08:32:38
URL: http://milla80sblogg.blogspot.com/
Cathrin

Ha,ha,ha, ta på dej ett par hängslen nästa gång du ska skutta runt med er sötnos. Tänk vilken mardröm att tappa brallorna inför publik, men jag lovar att du hade gjort succe. Ha en trevlig helg. Cathrin

2009-05-29 @ 09:50:24
URL: http://cathrink.blogg.se/
Petra/Paradise

Jag smälter!! Vilken kille du skaffat!! Underbar liten voffsing!! gosar med

Grattis till andraplaceringen!! =D

Härliga foton! Och rolig historia om byxorna fniss ;)

Kram och trevlig helg!!

2009-05-29 @ 11:15:55
URL: http://paradises.blogg.se/
Carro

Vilket charmtroll ni har! =)

Grattis till 2:a placeringen.

Ha en skön och trevlig helg!

KRAM

2009-05-29 @ 23:43:15
URL: http://camile.blogg.se/
Lisa - InkyWings

Vinke-vink!! ;-)

Sicken sötnos den där lilla Ludde-mannen! Han lär sig nog snart att kråma sig lite han med ska du se. fniss...



Hoppas ni får/fick ett härligt traktorrally. Vädret är det ju inget fel på den här helgen iallafall. Mmmmmm



Ha det bäst och kram på er!

2009-05-30 @ 22:23:48
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Gunilla Karlström

Hej!!

Tack för en härlig dag i Norberg.O vilka härliga bilder o kull text du satt ut på sidan..en kan inte annat en o le .

Jag såg faktiskt inte att du gick o höll i Byxorna.

Vi syns snart igen.Krama Ludde från oss.

MVH Gunilla o Gunnar Cessibon´s Kennel

2009-05-31 @ 07:42:39
URL: http://www.cessibonskennel.se
Pia

så söta vovvebilder... skrattade gott för mig själv ang byxorna... :-)

2009-06-03 @ 09:52:36
URL: http://engdam.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0