Allmänt babbel :-D

Jag har haft tokmycket sedan kryssningen - dessutom bytt bredbandsoperatör, det är 3:e nu sedan Hemmanet kånkade och nu borde det ju vara 3:e gången gillt! Det är hopplöst läge när jag då måste fara som en tätting till Kongliga Hufvudstaden. I skitväder dessutom. Blä. Teknikens under är inte alltid ett under. Snarare ett under att man orkar...
Nu fungerar det bra men det har jag sagt förr.....

Det var en trevlig kryssning - Gunvor och jag som inte scrappar gjorde kort. Fösta kursen var med AMA...då skulle vi klä en ask. Alltså, de som känner mej vet att sådant där ligger INTE för mej - jag brukar bli så förb....
AMA börjar raskt - Gunvor lika så och där sitter jag i nått slags vacuum och tänker att jag måste ju...
Koncentrerar mej på AMA som är en jätteduktig kursledare med härlig humor! Tar det lilla lugna och använder skärmaskinen så mycket jag bara kan för att få det rakt och slippa klippa för hand (visste hur det skulle sluta då...erhhh)
och tillslut lyckades jag över min egen förväntan - jag KUNDE!!!!!



Erhh, taskigt foto, ska försöka få till det bättre en annan dag. Det är iallafall ljuvliga Maja-papper- I ramen på locket kunde man sätta ett foto eller som vi gjorde - ett stämplat motiv. Såg Sara R ask också, hon hade använt ett annat papper med en massa små träd på och pyntat med pearlmaker - skitsnyggt!!!


Sedan i nästa kurs för AMA var det en liten tändsticksaskbyrå (de som var så populära som advenstkalendrar) och post-it hållare.



Tack för dina kurser AMA - helt suveräna!!!!

Även Lina Tannerfalk hade en bra grej på sin kurs. Jag har sett detta men inte anammat det eftersom det stod att man skulle K L I P P A en cirkel. I helskotta heller! Börjar jag med en cirkel på 4 cm i diameter är den som ett hålslag när jag är klar. Så dä så.
Men Lina pratade på och då HÖR jag vad hon säger - vilket jag borde räknat ut själv men det har inte gått - det gör inget om ni inte klipper perfekt, ni ska ha edgescrapern, ni ska skrynkla och ha ett slitet utseende - den behöver inte vara perfekt. Ahhh, en sten föll.



Blev lite andra småkort på hennes kurs också:

  

På de andra kurserna blev det lite annat gjort:



Jenny S kurs - stämplarna är hennes egen kollektion.



Den här var kul att göra - roliga papper och bra hjärngympa med dekorationerna.
 
På den svarta ringen sitter det små halvpärlor.



Blommorna till vänster sitter också på en cirkel som sitter delvis dold under kortet.

Sen var det lite eget skapande, bla gjorde jag en stjärnbok med tema Titanic - hehe, det var nog inte det lämpligaste temat ombord på en båt. Nä.





På lördagen strosade Gunvor och jag och många andra runt i Kiel. Det var en medeltidsmarknad och mycket fint att se.
Något som fascinerade mej var stoppljusen - tyskarna tar ju i ordentligt. Är det rött så är det ...men 2 röda gubbar..var ju lite överkurs - finns säkert en logisk förklaring bakom, men det såg verkligen kul ut.

    
Rödljus                             Gunvor               Läckert...eller???


Har fått en utmaning av Gunvor!

Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då om ni heter lika). Lycka till!


1. Vad heter du?: Christina
2. Ett ord på fyra bokstäver: Chic
3. Flicknamn: Chatarina
4. Pojknamn: Christer
5. Yrke: Clown (fniss)
6. Färg: Cerise
7. Klädesplagg: Chiffonjésjal
8. Mat: Citron
9. Sak i badrummet: Colgate tandkräm
10. Plats/stad: Chicago
11. En orsak att vara sen: Collapse...
12. Något man skriker: Come on!
13. Film: Casablanca
14. Något man dricker: Cider
15. Band: Carpenters
16. Djur: Citronfjäril
17. Gatunamn: Cederströmsvägen
18. Bil: Citroen
19. Sång: Cara Mia - Zelmerlöven
20. Känd person: Camilla Läckberg

Jag utmanar alla som vill! Skriv när du har gjort det så jag kan läsa!

Jag har också sagt upp mej som DT hos InkyWings. Med allt trassel med bredbandet och inte kunna sköta sin vecka, ligga borta och fara - tillslut blir det bara en ond cirkel där man håller gasen nere. Lufsen, stressen efter det (jag var ledig men ändå så tar det tid innan man varvar ner + saknaden), trasslet med bredbandet, nya hörapparater, massor på jobbet, göra kort, åka, när 17 skulle jag egentligen hinna må bra? Sen kom Ludde och en valp tar också tid, speciellt när han har perioder av testa, kurser, ridning...hej och hå.
Visst kom saknaden som DT rätt fort men för en gångskull var jag faktiskt skyldig mej själv och min familj att inte rusa omkring som en duracellkanin ihop med Ludde...
Det blir nog bra nu i slutänden!

Kram på er därute - var rädda om varandra!
Chruss



Kommentarer
Pia

verkar ha varit bra på kryssningen. Jättefina grejjer du gjort!

Ta nu hand om dig, du ska hålla många år till. :-)

2009-03-14 @ 19:30:24
URL: http://engdam.blogspot.com
Linda

Vilka härliga alster! Och du förtjänar att ta det lite lugnt nu!

2009-03-14 @ 23:26:31
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com/
Cicci/Trollmor

Åh! Det verkar ha varit en trevlig kryssning, med många härliga alster gjorda! Jag kommer att sakna dej i InkyWings blogg, men du gör helt rädd! Man måste vara rädd om sej! Kraaam....

2009-03-14 @ 23:41:25
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Agneta

Tråkigt att du slutar hos Inky, men jag ser fram emot att komma hit till din blogg och få se en massa finfina kort :)



Jag har oxå gjort utmaningen nu

2009-03-15 @ 10:40:09
URL: http://agge.blogg.se/
Åsa - Scraphorse

Vi kommer att sakna dig Chruss!! Men jag kommer att komma hit på regelbundna besök och hälsa på :0)

Kram Åsa

2009-03-15 @ 10:58:25
URL: http://scraphorse.blogg.se/
AnnikaS

Wow vad mycket fint du gjorde på kryssningen! Låter helt klart som en succé när man hör er som var med berätta.



Förstår att det är ett tufft beslut att sluta som DT, men det är viktigt att hinna med och må bra.

kram Annika

2009-03-15 @ 11:35:00
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Jenny

Tycker du att rätt låt vann Melodifestivalen 2009?



Kommentera vad du tycker på min blogg! Diskutionen är igång.



P.S Jättefina kort! =D

2009-03-15 @ 11:38:14
URL: http://jennypennanstar.blogg.se/
Carro

VIlken härlig kryssning ni verkar ha haft! Kanonfina saker gjorde du oxå. =)

Förstår ditt val ang DT. Man måste må bra oxå.

Kram!

2009-03-15 @ 23:23:07
URL: http://camile.blogg.se/
sari

Underbara alster du gjort igen! Synd att du slutar som DT... men ibland kan det bli för mycket!

2009-03-20 @ 06:17:33
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
stina ~maräng~

Så mycket snyggt du gjorde på kryssningen! Wow!

Ett stort beslut att sluta som DT - men den egna hälsan och familjen måste komma först! Ta hand om dig! kram! stina

2009-03-21 @ 18:03:59
URL: http://stinamarang.blogg.se/
Cicci

Låter som om kryssningen var bra. Så roligt.

Massa fina saker har du skapat minsann.

Klokt beslut även om jag kan förstå att det var svårt.

Kramiz

2009-03-22 @ 13:19:05
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Erica

Superfina kort du har gjort!

2009-03-27 @ 10:29:06
URL: http://spacemouse.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0