Hemma från Öland

Tror ni inte att detta djefla bredband la av förra helgen??? Jodå. Suck.
Så saknaden var inte stor när jag pös iväg med familjen ner till bror min på Öland.

Kanonfint väder hela veckan - kroppkakor, grillning, marknad och bad i sundet. Underbart härligt!
Ludde träffade ett par samojeder så hans lycka var fullkomlig - jag såg en av de gamla sundsfärjorna som man åkte med jämnt som ung innan bron kom till.


Minigolf - äventyrsgolfbanan vid Talludden, obligatoriskt!


Så här kan det också gå....


Nostalgisk...


Även Ludde hade sitt på det torra med en liten tikvalp på Mörbylånga marknad!

Gjorde lite kort innan jag pös och bredbandet låg nere...









Distressade rutan som är så poppis nu - stämplar från T Holtz.


Måste avbryta med en mumsig bild...






Ännu en ruta



Nu ska maken bygga om lite på uteplatsen - kräver dock att det inte skvalar ner från ovan så vi får väl se hur lång tid detta projekt kan ta i anspråk...fniss...

By the way så pratar många om sina stämpelförvaringar. Visst byter jag med mellan varven, men just nu har jag det som passar bäst för mej. Många är halos(kardborreluddmonterade) och dessa har jag i zippåsar i företagsordning i en stor platsback. Några företag har mindre lådor. EZ-sitter på specialpaneler och i en panduroväska eller pärmar/askar. Alla mina stämplar är uppstämplade eller avbildade i pärmar så jag vet vad jag har. Visst, dessa 6 pärmar går inte att kånka med och visst har jag gjort dubbelköp men de går att sälja eller ge bort - inga problemas!
Det tar tid att leta i backen men när man inte har plats för annan förvaring än den här sorten så blir det så.
Alla julstämplar ligger i en back och alla monterade återfinns i sture från Ikea.
Blir en hel del....*host harkel*...

Huvudsaken att man har kul!

Ha det bäst!
Kram
Chruss


Kommentarer
Jaana

Åååååh; så mycket fint ! Eftersom lila är min favoritfärg, så kan du kanske gissa vilket kort jag gillade allra mest....? Måste försöka mig på distressruta jag med, någon vacker dag framöver !

2009-07-19 @ 16:17:47
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/
Cicci

Så härligt med en tripp till Öland. Yngsta sonen kom precis hem efter tio dagar på Ölnad med en kompis familj, brun som attan.

Kramiz

2009-07-19 @ 17:11:19
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Agneta

Det lila-distress-rute-kortet...... ÅH.... Men vad duktig du är.



Jag ska nog lifta det kortet, möjligen rakt av :)

2009-07-19 @ 17:49:18
URL: http://agge.blogg.se/
Louise vgb

Åh, korten är ju för härliga...jag testade oxå på distressrutan och så himla kul det var....men jag förstår inte det här med att räkna stämplarna...jag har bara så många som jag behöver ;) inte sant....Ha en skön vecka, Kramiz

2009-07-19 @ 18:58:09
URL: http://louisevbg,blogg.se
lenislenis

Ni verkar ha haft en riktigt skön vecka på Öland!

Så mkt fina kort du gjort!

Favorit...? Hmm... sk-tsvårt rent ut sagt.... det får bli två... "fjärilsfångaren" - somrigt gulligt och den bruna distressrutan - så läckert!

2009-07-20 @ 00:14:38
URL: http://lenislenis.blogg.se/
sannaf

Men vilka ursöta kort!!!!!!!!!!



Minigolf är så himla roligt, den banan såg jättekul ut!

KRAM

2009-07-20 @ 09:51:45
URL: http://sannaf.blogspot.com
Elisa

Fina alster, Chruss! Så vacker lila distressruta... Kommer att lifta den - i morgon!

2009-07-20 @ 23:03:09
URL: http://husvagnsliv.blogspot.com
Cicci/Trollmor

Åh va kul att "se" dej igen! Har saknat dina uppdateringer! Jättefina kort hörru!!! Varifrån kommer de där stämplarna med "fjärilsjagaren" och "kruksittaren"? Kraaam....

2009-07-23 @ 00:19:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0