Lite mer kort och utmaning

Fick en utmaning av Marie (bat3) som jag ska svara på här och nu.
Berätta 7 sanningar om mej själv..

Tjatmani enligt dotra men glömmer totalt bort saker själv. Varför ska jag tjata på henne om vantar när det är 10 grader kallt när jag traskar ut i t-shirt och crocs ...?

Jag hatar halvkokt potatis!

Jag sorterar och har mej på jobbet - ordning och reda och kommer ihåg hur mycket som helst hur långt tillbaka som det bara går. Men när jag städat pysselhörnan har jag glömt vad jag lagt hälften efter 5 minuter...

Jag har dille på läsken grapetonic, grappa och allt vad de heter hos olika bryggerier.

När jag får en låt i huvudet så blir den kvar ett tag - just nu har jag svårt att få bort Jutlandia med Kim Larsen...

Jag har svårt att somna om igen om jag blir väckt strax efter jag somnat - då kan jag ligga vaken i flera timmar medan maken sågar i sänghalvan brevid...

När den stora katten lägger sig i min säng så flyttar jag inte på honom även om det innebär att jag själv ligger illa och inte kan sova...

Regler:
Länka till den som utmanade dej
Berätta 7 sannigar om dig själv
Utmana sedan sju personer
Skriv ett meddelande i dessa sju personers bloggar.


Nu har det varit en del sådant redan så jag låter denna passera till de som vill berätta om sig själva - glöm inte att berätta det så jag kan kila dit och läsa!

Ska berätta om de där tjejstämplarna som jag har fått av min stämplevän Aud kommer från Sugar Nellies (funky kits)
och den lille nallen från Elzybells. Därifrån kommer den här söta kossan också...



Sedan fick jag ett Timanfall...Tim Holtz - den magiska gurun...



Här har jag först använt en mask och duttat omkring med distresser, masken syns bäst nere i vänster hörna.
Sedan har jag stämplat swirl, bilcollage och biljettcollage (samtliga Tim H stämplar)med distressen och dragit omkring med färg lite för att få allt infärgat. Målat en grungeboard med distress och chalk (brun och svart) och även ''smutsat'' ned biljetten som är en av Tims egna.
Det svarta papperet är ett s k Black magic i 6*6''-pack. Där papperet är svart och kärnan i en annan färg.
Den här drog jag med sandpapper för att få fram färgen (papperet är av typen bazzills linnestruktur så man får fram färgen bra) - sedan rev jag av en bit på sidan. Verkligen kul papper att jobba med!
Satte en bit band på sidan som jag köpt hos Lisa - jätteläckert! Det kallas för WEB.

Ludde fortsätter med sina high five-övningar. Nu vevar han på snabbt med båda för då borde man rimligtvis får 2 godisbitar! Fast han har fortfarande väldigt mycket ludd i öronen när man ska träna inkallning - det är lite Alfons Åberg över honom...ska bara....nosa lite till...typ..
Han är väldigt duktig på att säga till när han ska ut - visst händer det olyckor, men det är mitt fel inte hans.

Ha det BÄST!
Kram
Chruss



 



Kommentarer
cicci

Tack för omtänksam kommentar hos mig.

Goa lilla vovven. Knäck i lurarna är väl ett måste om man är hund? =0O

Kokort igen, det gillar jag.

Kramiz

2009-02-11 @ 21:24:55
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Maria

Kossan är jättesöt och Timanfall verkar det vara många som får nu. Han sprider sig som en löpeld och det blir väldigt snyggt.

Kramaria!

2009-02-12 @ 13:40:52
URL: http://kramaria.blogg.se/
Cicci/Trollmor

Ruskprick och Knorrhane vilket snyggt Timpan kort!!!! Men du! Var har du fått tag i det där roliga papperet med färgad kärna? Kraaam....

2009-02-12 @ 21:05:53
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Pia

Åhhh så fint ditt tim-kort är!!

2009-02-13 @ 07:21:43
URL: http://engdam.blogspot.com
Ingalill

Vilka fina kort! Helst tim-kortet, helt underbart!

2009-02-13 @ 10:00:08
URL: http://spunkygecko.blogg.se/
Linda

Vilket underbara kort alltså!!

2009-02-18 @ 09:18:24
URL: http://lindaspysselblogg.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0