Pust!

NU!
Nu är vi klara!
Vi hade verkligen tur med vädret när vi började - det var regn och svalt, perfekt att flytta runt. Tjejjens grejjer stod i hall och överallt så det var tomt när mitt kontor flyttade in i hennes rum. Ingen omtapetsering , så nu har jag en ljusblå tapet med en hästbård ..... Allt på plats. Sedan började vi tömma det rum som skulle bli hennes, kånkade och bar, suckade och stönade. Efter 2 dagar var vi verkligen krumma i ryggen....Tredje dagen for vi iväg och köpte golv, vi hade gammalt trägolv som vi la nytt ljust golv på, för att skydda det gamla och när hon en dag flyttar eller vi känner för att se det gamla fina golvet igen är det bara att ta bort det vi lagt nu. Sedan fortsatte jag att plocka lite hit o dit medan maken la golv.

I torsdags for vi till IKEA och köpte garderob, bokhylla och bord. På kvällen skulle dotra och jag klippa oss - så maken fick muttra lite själv...och hos frissan gjorde dotra en ''kungen''. Frissan frågade vilken IKEA vi besökt, den i Örebro eller den i Västerås. Varpå dotra säger - det vet jag inte, mamma, var har vi varit idag? En förvirrad mamma tittar upp från Se&Hör och funderar på om hon hört fel eller inte. Vasadu? Vet du inte var vi har varit idag??? Dotra börjar fnissa glatt och säger neeeehh... Vi var i Västerås min unga dam och du är ju lika vilse som Kungen upplyste jag henne om då. Sen fick jag ju berätta när han var i Arvoga och hälsade glatt på Örebroarna...
Ja, dessa barn!

Fredagen ägnades åt fortsatt montering. Lördagen var det dax för en liten tur till Mariefred (jag var trött på möbler och tjohej och ville åka på utflykt) och sedan till Taxinge kakslott. Lagom väder och mycket att titta på. Söndagen var det lite andra möbelaffärer och det slutade med att vi for till IKEA igen. Kommer hem med 2 fåtöljer och den ena var trasig så maken fick åka tillbaka idag. Men nu så. Nu är det bara sådana där småsaker kvar att dona med. Så nu kan det få bli varmt och soligt igen!

Dotra fick en tavla på IKEA och den inspirerade mej till att göra nedanstående kort!



Jag har dragit den ljusgråa distressdyna wetherad wood på glossy papper och mjukat upp den med en svamp. Stämpeln kommer från gel-a-tins och är stämplad med svart memories, andra gången utan att inka in nytt.

Gjorde ett DT-kort idag också, vi åkte förbi en hel del djur på vägen, bl a en massa glada får...



Stämplat med Memento, den där nya dynan från Tsukineko som är himla bra till MCP och promarkers! Gräset är en promarkergrön färg. Samtliga stämplar här kommer från InkyWings.

Nepp, nu ska jag krypa upp i soffan!
Ha det BÄST!
Kram Chruss


Kommentarer
Gunvor

Finfina kort! Jag har också ett ommöbleringsprojekt i sommaer men måste börja med att måla ett par väggar innan möbler kan börja flyttas om och kompletteras med nya



Kram, Gunvor

2008-07-14 @ 23:11:02
URL: http://gunvors.blogg.se/
Aud

Åhh, så bra at dere har fått gjort ferdig flyttingen! Flinke folk!!! =D

Kortene dine er som vanlig helt skjønne! Du er alltid så kreativ og flink - det gråe var bare herlig!

2008-07-15 @ 08:08:34
URL: http://audsn.blogspot.com
Carina W Moa&Max+Trollet Tuva

Hej!

Alltid lika spännande att kika i din blogg.Dessa underbara stämplar du har och tillika fina kort.

Finns en liten utmaning i min blogg till dig!

2008-07-15 @ 11:05:44
URL: http://pysselsida.blogspot.com
Lotta/ FruH

Skönt att ni kommit så långt i er ommöblering ändå!

IKEA är ett bra ställe vare sej det är i Örebro eller Jönköping....trist bara ett ni fick trasiga prylar.Måste nu kika efter Momento, annars är min favvodyna versafine!

Ha det gott!

Kram,

Lotta/ FruH

2008-07-15 @ 15:02:03
URL: http://lottafruh.blogg.se/
ANNAANNA

Fiiiina maskrosor å knasiga får...



Kom gärna över till min blogg och var med i veckans tävling, det är en riktigt snabb en. http://wonderings.blogg.se/2008/july/veckans-tavling.html



Dina bloggläsare är även de hjärtligt välkomna att deltaga.

2008-07-15 @ 23:37:20
URL: http://wonderings.blogg.se/
ciiccii

Fina kort.

Vad ni jobbar och står på. Hoppas att ni snart får sommar ro.

Kramiz

2008-07-15 @ 23:55:32
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
krumeluran

jättefina kort.... gillade verkligen det med maskrosbollarna på :)

skönt att möbleringen är över, så får vi hoppas att du får vila med att pyssla lite ett tag framöver då



Ha det gott i sommarvärmen



Kramis

Katarina

2008-07-16 @ 12:50:30
URL: http://krumelurans.blogg.se/
Pysselmyran

Härligt att äntligen vara "färdiga", va? Eller blir man nånsin färdig förresten?! Vilket jättefin kort du gjort - vacker stämpel!

Kram / Sofia

2008-07-18 @ 17:45:49
URL: http://pysselmyran.blogg.se/
Carina W Moa&Max+Trollet Tuva

Hej!

Har letat efter din blogg..min har raserat,så alla adresser är ett minne blott.Men till slut fann jag dig iallafall.Gick in via internet och såg dig på massor av sidor.Vad du är duktig och efterfrågad.

Du är som vanligt välkommen att hälsa på i min nya blogg.



Kram!

2008-07-20 @ 08:17:53
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0