Taggad m m

image72

Blev taggad av Gunvor och Elisa - jag som suttit här och smitt planer...
Skulle vilja tagga dem tillbaka eftersom båda gett mej och ger mej mycket inspiration - men vi kan ju inte hålla på och tagga varandra fram o tillbaka hur kul vi än har så jag ska tagga lite andra jag...
Tack iallafall tjejjer - ni är för goa!

Så nu taggar jag istället.....*trumvirvel*
Eva F  - en otroligt härlig tjej som hela tiden testar och peppar igång oss andra när vi går och drar fötterna efter oss . Henns blogg innehåller mycket fina kort, tips och ideer - så titta in där!
Åsa/Asamia - som jag har träffat IRL på mässor på denna sidan av Sverige. Otroligt produktiv och en stor inspirationskälla. Dotra är grymt imponerad av hennes målningsteknik och vem är inte det???
Aud - en underbar stämpelvän i Norge - hon säljer egna stämplar plus att hon är oerhört duktig kortmakare!
Annie -  en ny stjärna på vår himmel!
Mariante - otroligt vad hon kan hitta ute och vad hon kan 'altra'.....gosh!!

Det finns så otroligt många mer att tagga - så otroligt många härliga tjejjer där ute, jag upptäcker alltid nått varenda dag - en STOR kram till er alla! Jag vet att ni finns och ni gör grymt bra grejjer!!!! Det finns både stora och små saker som gör att man ser era fina alster! Ingen nämnd och ingen glömd! Har jag inte kommenterat? Just let me know!

Gunvor muttrar alltid att man kan stämpla på allt som inte rör sig tillräckligt fort för att hinna undan...
För ett par år sedan testade vi servetter och i trädgårdsbutiken hittade jag härliga servetter - i trädgårdsbutiken av alla ställen...de har mycket skojjsigt för oss stämplare.

image73

Jag har använt mej av Fastik gummiklister och strök detta på ett tunnare vitt kartongark. Tog sedan bort alla skikt av servetten tills jag bara hade den mönstrade biten kvar och den satte jag på kartongbiten och drog försiktigt med handen på den. Det går säkert med sådant där decoupage-lim men jag hade inget hemma. Sedan stämplade jag Tim Holtz stora fågel på servetten , inkade in en del av en textstämpel och stämplade andra generationen på kortet (dvs du inkar in stämpeln, stämplar av lätt på ett skräppapper och sedan på motivet, det blir lite svagare och softare). Nu kan ju vän av ordning fråga sig varför jag inte använder de mönstrade papper jag har i billioner men....jag kände inte för det... ;-D

Fick tips om nya Pink Cat studiostämplar....katterna är ju söta men kolla in bakverken! MUMS! Penny Black kommer med en hel del, lite jul och så clearstamps! De har haft en del redan men nu har de även kottarna som clear! Kolla in på den här sidan hos Janet! Även Hero Arts kom med en ny katalog och som många andra företag har de swirlar i sortimentet. Titta runt på deras hemsida - det finns jättemycket tips och en stor galleria!
Whipper snapper kom också med lite nytt i höst och julväg...deras julkulor tilltalade mitt sinne för humor!

Nu har ni att göra en stund...fniss
Kram
Chruss

Edit: Upptäckte att Hero inte har höstkatalogen på sin hemsida, den som jag muttrade om här ovan. Nåja, den kommer nog så småningom! Ledsen att jag hetsat upp er för ingenting - plånkorna mår ju dessbättre kanske bra av det...


Kommentarer
Agneta

Välkommen tillbaka till cybervärlden! Ja, det har tagit mig så här lång tid tills jag hittade hit igen :)
Men vad mycket fint du har hunnit göra.....åh..... Nu blev jag än mer pysselsugen..... Måste sätta mig och leka fram något kul med öljetter.....hur lätt är det då? ;)

2007-07-25 @ 09:52:19
URL: http://agge.blogg.se
Eva F

Tack Chruss - jag är verkligen hedrad.
Och vilket häftigt kort du gjort.
Sen är det inte alls snällt av dig att visa så mycket nytt, hur skall detta sluta :-)
Kram Eva

2007-07-25 @ 11:01:07
URL: http://evafre.blogg.se
Ulrica

Tack för alla tips.....jag hör hur plånboken kvider..;0)
Damerna på mina ATC är photoshop brushes (stavning???) som jag hittade på en sida som hette något med 500ml. Alltså inga stämplar.

2007-07-25 @ 15:16:55
URL: http://ullabella.webblogg.se
Beata Ewa

Dette var kononstilig! Decoupage har jeg bare hørt om - ante ikke at resultatet kan være så flott!!
Klem

2007-07-26 @ 08:36:27
URL: http://beataewa.blogspot.com
Karin SN

Ja, visst 'är rosen underbar! Ett av mina bästa köp. Tro det eller ej men det är en Eat cake graphics stämpel, deras stora ros.
Läckert med servetten och den fiiina fågeln :-)

2007-07-26 @ 20:35:55
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Pia

Åhh vilka häftiga gnoomisar och myror du stämplat med i förra inlägget. Och idén att stämpla på servetter kan kanske vara ngt att prova på. Har precis försökt mig på mitt första maskerings-stämplings-projekt. :-) Det är kul med nya tekniker!

2007-07-26 @ 20:54:21
URL: http://engdam.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0