Daaayyyyyyyyyyoooooo!

Tillbaka!
Oj....jag har fått en hel del gjort på hemmafronten, den saken är klar. Bara att konstatera att i bloggar och forum hänger tanten en hel del.....
Vädret som har varit och är, det är väl som för övriga, taskigt värre. Just nu blåser det enormt igen, men men, det går väl över!

Här hemma har vi fått tillökning!


Den lilla pluttan till höger är en dvärgcockie, de andra är blandras. Vi har haft lite otur med att en dvärgcockietupp och en stor höna blev tagna av räven. Lyan fanns inte långt från oss så de passade allt på. Iofs skulle vi byta ut lite av dem mot yngre förmågor men VI hade tänkt göra det och absolut inte leja bort det till en i röd päls...mutter...

Dotra har blivit lite äldre - tillräckligt för att tycka att Barbie är ju urtöntigt även om det så bara är en klocka som hänger i en hörna i hennes rum. Så jag ''altrade'' helt enkelt om den. Målade det neonrosa i svart, tog en bit svart kartong och stämplade minsta dödskallen från InkyWings, duttade med lite Brilliance Pearlescent Beige över botten och helt plösligt blev det coolt - coolt nog att ha rosa visare kvar...



Nu får den hänga synligt iallafall...

Lite härlig social samvaro hinner man också med. En tur med den gamla ångslupen Gerda på Näshultasjön!
Turen tog oss till Hanebergs säteri/slott och ett besök på museumet där. Många fina vagnar och saker. Saker som tom fanns i mitt föräldrahem som tex våffeljärnet! Det är bara att inse....åldern kommer ifatt en!

   

Har hunnit stämpla också - jodå!
Hade ju att göra inför mässan i Leksand men kunde ju inte ladda så en del kort kommer här, liksom helt andra kort...det är inte lätt när man har DT-jobb och ska ladda men det är smällar man får ta. Fast det svider ....

image48

Stämpeln kommer från Stampendous.Jag har använt orange glitterstickles här och var.

image49

Stämpeln kommer från InkyWings - den kollektion hon släppte i Leksand från Pii Design.
Jag har målat med MCP (eller gamsoltekniken/prismacolortekniken, kärt barn har många namn...)

image50

De här två stämplarna kommer från
Aud - ni har väl inte missat hennes svenska stämplar??

image51

Jaja, det kommer nog snart ska ni se - fast ungar brukar ju inte ha samma hämningar som en annan..
Stämplarna kommer från InkyAntics och texten från InkyWings och är färglagda med ovan nämnda MCP-teknik utom himmel och sand som är fluid chalk som jag 'stöpplat' med pensel.

Hann även med att måla min Tim Holtz-låda för alkoinksen. Lisa hade målat sin så tjusigt så jag ville ju också piffa upp min. Men den karamellen fär ni suga på ett tag tills jag lyckats fota den på ett vettigt sätt...

Ha det helt underbart fantastiskt där ute!
Kram
Chruss


Kommentarer
Gunvor

Välkommen tillbaka i sajbervärlden Chruss! Mycket fint har du gjort också - jag njuter i fulla drag av inspirationen här. Och snart ska jag testa mina prismapennor och gamsol-tekniken, jag ska bara .... jobba ett par dagar till innan det blir semester!
Kram

2007-07-19 @ 06:56:41
URL: http://gunvors.blogg.se
Elisa

Välkommen åter vill jag också säga! Nu kan du sitta där och surfa i ditt skinande blanka och städade hem!
Vill också säga att jag känner igen våffeljärnet jag med!
Det blir spännande att få se mer av dina alster, tack för titten denna gång!

2007-07-19 @ 10:17:26
URL: http://www.elwa.se/galleri
Lisa - InkyWings

OBOY!! Den klockan blev bara DÖÖÖÖ-cool!!
Antar att dottern vill ha tillbaka den i sitt rum igen eller? Fniss....
Tänk vad mycket man kan göra när man inte sitter fast i tekniken.... ehrr...

2007-07-19 @ 11:11:18
URL: http://lisainkywings.blogg.se
Sara

Tack för inspirationen! Kul att du är tillbaka! *kram*

2007-07-19 @ 20:50:14
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Aud

Hei Christina! Så fint å se deg på nett igjen!
Masse herlige kort du ha laget, både her og i InkyWings-bloggen! :O)

2007-07-19 @ 21:13:43
URL: http://audsn.blogspot.com/
Louise (vbg)

Välkommen tillbaka! Härligt att se dina läckra kort igen!För att inte tala om boxen....UNDERBAR!!!Kramiz

2007-07-19 @ 23:23:01
URL: http://louisevbg.blogg.se
DesignAnnique

Jösses, den där klockan kunde jag fått hur mycket som helst för här hemma, 15-åringen ska ha döskallar på ALLT. Får nog köpa en sån där döskalle jag med. :-)

2007-08-10 @ 14:52:59
URL: http://designannique.blogg.se
Alvinsilja

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2009-06-02 @ 13:47:07
URL: http://alvinsilja.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0